>
Kategorie: MotoryzacjaNewsy

Nowy crossover od Toyoty. Pałeczkę przejmie inteligentna technologia

Toyota chwali się nowym hybrydowym crossoverem napakowanym wieloma zaawansowanymi technologiami. Efekt? Większy komfort i zasięg.

Nowa Toyota C-HR Plug-in Hybrid oferuje do 100 km zasięgu w trybie elektrycznym w mieście i 66 km w cyklu mieszanym WLTP. Samochód został wyposażony w wiele nowoczesnych technologii, które jak twierdzi Toyota, przełożą się na komfort kierowców.

Hybrydowa Toyota C-HR

Fot. Toyota

Toyota wprowadziła na rynek nowy model C-HR Plug-in Hybrid, który nie jest tylko najmocniejszym, ale i najbardziej wydajnym wariantem w gamie tego popularnego crossovera. Co wyróżnia ten samochód? Zasięg – w miejskim ruchu może przejechać od 96 do 106 km na samym napędzie elektrycznym.

Pod maską natomiast kryje się połączenie silnika elektrycznego o mocy 163 KM i 2-litrowego silnika benzynowego. Z jednej strony pozwala to osiągnąć całkiem imponujące wyniki, przy jednoczesnym niskim zużyciu paliwa.

Co ciekawe, samochód samodzielnie dobiera tryb jazdy: elektryczny lub hybrydowy – w zależności od warunków drogowych i lokalizacji, co zawdzięcza systemowi Predictive Efficient Drive. W dużym skrócie: system analizuje trasę, styl jazdy i z pomocą nawigacji decyduje, kiedy przełączyć się na tryb elektryczny.

Toyota C-HR Plug-in Hybrid – czym jeszcze zaskoczy kierowców?

Fot. Toyota

Ciekawą funkcją wydaje się w tym wszystkim geofencing, czyli automatyczne dostosowywanie napędu do stref niskoemisyjnych. W praktyce oznacza to, że samochód będzie gotowy na przejechanie ich bez użycia silnika spalinowego.

Systemy wspomagające hamowanie, takie jak Predictive Deceleration Support, pomagają za to optymalnie zarządzać energią podczas jazdy, zwiększając efektywność rekuperacji, tym samym jeszcze bardziej zmniejszając zużycie paliwa.

Dla właścicieli hybryd plug-in czas ładowania i zasięg w chłodniejszych warunkach jest czymś niezbędnym. Toyota zapewnia, że wyposażyła nowy model w system ogrzewania baterii oraz pompę ciepła, co ma przekładać się nie tylko na skrócony czas ładowania, ale także zwiększenie efektywności samego pojazdu podczas zimy.

Przy okazji polecam wam się zapoznać z nowymi hybrydami od Skody. Marka chwali się niskim spalaniem i dużym zasięgiem.

Piotr Kaniewski