Ford w czasie trwania targów IAA TRANSPORT 2024 przedstawił elektrycznego Forda Rangera. Marka zdradziła, kiedy pierwsze sztuki tego modelu trafią do klientów.
Tak, jak pisaliśmy wam już wcześniej, Ford Pro zaznacza swoją obecność podczas targów IAA TRANSPORT 2024. W trakcie wydarzenia marka pokusiła się o udostępnienie nowych informacji na temat Rangera PHEV.
Ford Ranger PHEV – wkrótce trafi do klientów
Ford Ranger PHEV to nowoczesny pick-up, a zarazem pierwszy w historii Ranger z napędem hybrydowym typu plug-in. Łączy on mocne parametry terenowe z opcją jazdy wyłącznie elektrycznej. Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu 690 Nm oraz zasięgowi przekraczającemu 45 km w trybie elektrycznym nowy Ranger wydaje się ciekawą opcją dla kierowców.
Nowy układ napędowy PHEV łączy 2,3 litrowy silnik benzynowy Ford EcoBoost z elektrycznym silnikiem o mocy 75 kW oraz akumulatorem o pojemności 11,8 kWh. Całkowita moc tego pojazdu wynosi 279 KM, co przewyższa moc wersji z 3,0 litrowym silnikiem diesla V6.
Akumulator można naładować w mniej niż cztery godziny za pomocą jednofazowej ładowarki o mocy 16 A. Model zachowuje swoje zdolności robocze: przewozi ładunki o wadze do jednej tony i holuje przyczepy o masie do 3500 kg.
Ford wreszcie ujawnił, że Ranger PHEV będzie produkowany w zakładzie Silverton w RPA, a pierwsze dostawy do klientów wstępnie zaplanowane są na wiosnę 2025 roku.
Ranger PHEV z nowym systemem
Producent zdradził, że wraz z elektryczną wersją Rangera pojawi się nowy system Pro Power Onboard. Warto tu jednak podkreślić, że pojawi się on w standardzie jedynie w limitowanej wersji Stormtrak. W zwykłych wersjach Rangera będzie trzeba za tę funkcję dodatkowo zapłacić.
W dużym skrócie: umożliwia ona zasilanie narzędzi i sprzętu o mocy do 6,9 kW bez potrzeby korzystania z zewnętrznego generatora. System ten dostarcza do gniazd na pokładzie moc 2,3 kW, z opcją zwiększenia mocy do 6,9 kW w wariancie z dwoma 15-amperowymi gniazdami.
Limitowana edycja Rangera PHEV
Wersja premierowa Stormtrak wyróżnia się bogatym wyposażeniem, które obejmuje 18-calowe felgi aluminiowe, osłonę chłodnicy o strukturze plastra miodu, reflektory Matrix LED oraz system elastycznego mocowania ekwipunku Flexible Rack.
Standardowo oferuje również system wspomagania cofania Pro Trailer wraz z kamerą 360 stopni. Do tego dochodzi nowy kolor Chill Grey oraz dziesięciogłośnikowy system dźwiękowy B&O.
Skoro już mówimy o samochodach elektrycznych, warto tu wspomnieć, że Cupra w ostatnim tygodniu września zaprezentuje dwa samochody elektryczne.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.