>
Kategorie: GryNewsy

Zaskakująca wpadka!? Hit PlayStation nie zdobył serc graczy na Steam

Od lat Sony wydaje ekskluzywne gry na PC. Na początku spotykało się to z krytyką, jednak z czasem gracze się do tego przyzwyczaili. God of War Ragnarök pojawił się na PC, ale zainteresowanie nim nie jest zbyt duże, zwłaszcza w porównaniu do sprzedaży na PlayStation.

Mówiąc o Sony, warto także przybliżyć, jak PlayStation znacząco wyprzedziło konkurencję. Statystyki sprzedaży pokazują interesujący obraz zainteresowania konsolami PlayStation i Xbox. Dodatkowo Epic ponownie rozdaje gry, tym razem są to dwie produkcje.

Miał być hit, a wyszedł…?

O premierze God of War Ragnarök wspominaliśmy ponad tydzień temu. Od tamtej pory liczyłem, że produkcja od Sony przyciągnie ogromne zainteresowanie i zdobędzie ranking popularności wśród graczy. Prawda okazała się jeszcze gorsza, niż przypuszczałem. Z ciekawości sprawdziłem statystyki na steamdb.com i okazuje się, że w grę grało maksymalnie 25 tysięcy osób.

Źródło: steamdb

Pierwsza myśl to oczywiście – czy to dużo, czy mało? Dlatego sprawdziłem, ile kopii sprzedano na PlayStation. Uwaga, ponieważ na dzień 19 listopada, a więc dane pochodzą sprzed roku, mowa o sprzedaży na poziomie 15 milionów egzemplarzy na PlayStation 4 oraz PlayStation 5.

Wygląda na to, że zainteresowanie grą wcale nie jest tak duże, jak można było się tego spodziewać. Dodatkowo zaledwie 66% opinii jest pozytywnych, co sugeruje, że gracze się zawiedli. Właściwie po dwóch latach od premiery na konsolach, albo gracze zapomnieli o tytule, albo ci, którzy chcieli, już go przeszli.

Co mogło wpłynąć na małe zainteresowanie?

Pierwszym problemem, z jakim Sony mogło się zmierzyć, są premiery innych gier, które mogły pogrzebać szanse God of War. Istnieje możliwość, że w przyszłości zainteresowanie wzrośnie, zwłaszcza gdy gra trafi na promocje. Dodatkowo nie widziałem zbyt wielu reklam samej produkcji. Może nie jestem jej docelowym odbiorcą, ale uważam, że to ważny czynnik wpływający na sukces.

Źródło: Steam

Możliwe także, że Sony nie zależało szczególnie na sprzedaży, dlatego nie zainwestowali znacznych środków w marketing. Ponadto gra jest single player, więc dwa lata po premierze, bez żadnych aktualizacji, mogło to przyczynić się do zapomnienia o tytule. Tylko fani, którzy czekali na premierę na PC, byli gotowi zainteresować się grą.

Dodatkowo gracze skarżą się na problemy z wydajnością, zwłaszcza na kartach RTX 3050, które oferują bardzo niską liczbę klatek na sekundę. Taki stan rzeczy z pewnością nie przyczynia się do sukcesu gry, dlatego Sony musi jak najszybciej rozwiązać te problemy.

Źródło

Michał Zacharski