Lexus przypomina o nowoczesnym napędzie E-FOUR, który wykorzystywany jest przez markę w hybrydowych SUV-ach oraz Crossoverach. Co warto wiedzieć o tej technologii?
Lexus stale udoskonala swoje technologie napędowe, wprowadzając nowoczesne rozwiązania do popularnych crossoverów i SUV-ów. Jednym z nich jest napęd E-FOUR, który zapewnia korzyści typowego napędu na cztery koła, ale bez tradycyjnych mechanicznych połączeń między osiami.
W praktyce oznacza to, że hybrydowe modele Lexusa oferują nie tylko lepsze osiągi, ale również niższe zużycie paliwa. Jak dokładnie działa napęd E-FOUR i czym różni się od klasycznych układów 4×4?
Napęd E-FOUR to nowoczesne rozwiązanie, które wyróżnia się brakiem tradycyjnych elementów, takich jak wał napędowy czy skrzynia rozdzielcza. Zamiast tego tylna oś jest napędzana przez silnik elektryczny, którego pracą zarządza komputer, inteligentnie dostosowując się do warunków jazdy.
Efektem tego jest lepsza przyczepność, co przekłada się na większe bezpieczeństwo w trudnych warunkach drogowych, a jednocześnie pozwala na obniżenie zużycia paliwa.
Kompaktowy rozmiar i niska masa silnika tylnej osi sprawiają, że system E-FOUR nie wpływa negatywnie na pojemność bagażnika, co jest istotne zwłaszcza w SUV-ach.
Sterowanie układem odbywa się za pomocą zaawansowanego sterownika PCU, który współpracuje z przekładnią hybrydową i konwerterem. Dzięki temu Lexus może zastosować mocniejsze silniki elektryczne bez konieczności zwiększania pojemności baterii, a samochody z napędem E-FOUR osiągają znaczące prędkości w trybie elektrycznym.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.