Matowe, aluminiowe laptopy z logo nadgryzionego jabłka na klapie ekranu – MacBooki: nie ważne czy Air, czy Pro, znają wszyscy. Na całym świecie Apple ma chyba tyle samo zwolenników, co przeciwników. Ich komputery mobilne stale sprzedają się jak „świeże bułeczki”. Różnego rodzaju rankingi i badania analityczne regularnie potwierdzają, że Apple wciąż cieszy się ogromnym zaufaniem konsumentów.
Grupa Consumer Reports stworzyła ranking najpopularniejszych laptopów należących do różnych segmentów. W każdym z nich w ścisłej czołówce był MacBook Pro, a jeżeli już go ktoś wyprzedzał to ultra-cienki brat, czyli MacBook Air. Apple MacBook Air 13 jest w porównywarce Ceneo do kupienia od 3.399 zł. W RTV Euro AGD - 3.499 zł, w sklepie Media Markt - 3.399 zł, w Media Expert kosztuje 3.399 zł, natomiast w sklepie OleOle.pl jest w cenie 3.699 zł.
Z załączonych poniżej zestawień jednoznacznie wynika, że Apple praktycznie w całości zdominowało segment 13-calowych maszyn. Poza MacBookami Air i Pro, znalazło się w nim jeszcze po jednym miejscu dla Sony i Asusa. W pozostałych grupach (laptopach 11-calowych, od 15 do 16 cali oraz powyżej 17″) pierwsze miejsca giganta z Cupertino są również bezdyskusyjne.
Wszystkich zainteresowanych rankingiem Consumer Reports odsyłam na ich oficjalną stronę. Warto nadmienić, że dostęp do pełnego raportu mają jedynie zarejestrowani użytkownicy.
źródła: Consumer Reports, Slashgear
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.