>

To elektryczny rower trekkingowy z wysokiej półki. Solidna konstrukcja i świetne komponenty

Riese & Müller zaprezentowało nową generację elektrycznych rowerów trekkingowych z serii Nevo4. Linię produktową na przyszły rok otwiera model Nevo4 GT touring Core, oferujący m.in. mocny silnik od Bosch.

Riese & Müller to marka, która amatorom rowerów (nie tylko z napędem elektrycznym) kojarzy się głównie z jednośladami typu cargo. Sporym wzięciem cieszą się jednak także jednoślady o bardziej klasycznej budowie, a jeden z nich powinien spotkać się z bardzo pozytywnym odzewem.

To elegancki trekking pełną gębą

Mowa bowiem o podstawowej propozycji z serii Nevo4 na rok 2025. Model Riese & Müller Nevo4 GT touring Core to sprzęt prezentujący się bardzo klasycznie, ale producent zapewnia, że nuda kończy się na ramie. Ramie, która ma wytrzymać długie lata bardzo intensywnej eksploatacji.

fot. Riese & Muller

Premierowy jednoślad tego producenta napędzany jest silnikiem Bosch Performance Line CX – oczywiście jest on umiejscowiony w centralnej części roweru, a moment obrotowy to 85 Nm. Wsparciem dla silnika jest bateria Bosch PowerTube o pojemności 625 Wh. Zasięg? Niestety na ten temat brak odpowiednich informacji.

Uwagę zwraca także zastosowanie bodaj najbardziej zaawansowanego wyświetlacza od Bosch, a więc modelu Intuvia 100, oferującego oczywiście wszystkie dane na temat baterii czy naszego stylu jazdy. W kwestii napędu możemy liczyć na zestaw Shimano Cues LinkGlide z 10-rzędową kasetą.

fot. Riese & Muller

GPS w rowerze? Proszę bardzo

Nie brak oczywiście hydraulicznych hamulców tarczowych – to zestaw Magura MT4. Cieszy także obecność chipu RX, który pozwala m.in. na lokalizację naszego roweru z wykorzystaniem GPS. Warto jednak pamiętać, że usługa jest darmowa tylko w pierwszym roku – potem zapłacimy 59,99 euro za rok. Niestety – niemało.

Rower posiada oczywiście kompletne oświetlenie, bagażniki czy błotniki, a także frontową amortyzację w postaci widelca SR Suntour XCR32. Całość bazuje z kolei na oponach Schwalbe o rozmiarze 27,5 lub 26″, w zależności od rozmiaru ramy. A cena? Oczywiście nie jest tanio – za Riese & Müller Nevo4 GT touring Core trzeba zapłacić w Europie 4739 euro, co przekłada się na kwotę ok. 20 300 złotych.

źródło

Amadeusz Cyganek