Nowy SUV Alfy Romeo już niebawem zadebiutuje na polskich drogach. Producent udostępnił cenę i datę premiery tego nowoczesnego modelu. Co więcej, dowiedzieliśmy się również, że samochód pełen jest nowoczesnych technologii.
Alfa Romeo od zawsze kojarzy mi się z elegancją i sportowym charakterem. Nowy model Junior doskonale wpisuje się w ten opis, oferując równowagę między funkcjonalnym designem a włoskim dziedzictwem motoryzacyjnym.
Junior już na pierwszy rzut oka przyciąga uwagę kompaktowymi wymiarami, sportowym zacięciem i wieloma technologiami. Sama marka podkreśla, że to właśnie one mają uczynić go wyjątkowym w swoim segmencie. Co wiemy o nowym pojeździe Alfy Romeo?
Alfa Romeo Junior pojawia się na rynku w wersji hybrydowej „IBRIDA”, oferując napęd na przednią oś. Na początku przyszłego roku do gamy dołączy opcja napędu na cztery koła Q4 – jednocześnie sprawi to, że Junior stanie się pierwszym modelem w swoim segmencie z takim rozwiązaniem.
Ale to jednak nie koniec – Junior będzie dostępny także w wersji elektrycznej, „ELETTRICA”, z dwoma poziomami mocy: 156 KM oraz 280 KM w sportowej wersji VELOCE. Tak więc jak sami widzicie, kierowcy sami będą mogli wybrać między oszczędnością a sportowymi osiągami.
Produkcja pojazdu odbywa się w tyskiej fabryce Alfy Romeo. Dyrektor zakładu, Tomasz Gębka, podkreśla, że uruchomienie produkcji tego modelu to kluczowy krok w transformacji zakładu. Fabryka stawia bowiem na ekologię i oszczędność energii, włączając się tym samym w realizację planu Stellantis Dare Forward 2030.
Jednym z głównych atutów nowego Juniora jest nowoczesne podejście do technologii. Alfa Romeo wyposażyła ten model w system D.N.A, oferujący trzy tryby jazdy: Dynamic, Natural oraz Advanced Efficiency, każdy dostosowany do różnych stylów i potrzeb.
Dla tych, którzy lubią ostrzejszą jazdę, tryb Dynamic daje większą precyzję prowadzenia i reakcję na gaz. Z kolei tryb Natural to balans pomiędzy komfortem a osiągami – stworzony do jazdy na co dzień. Dla fanów oszczędnej jazdy przygotowano tryb Advanced Efficiency, który maksymalizuje efektywność energetyczną.
Junior nie zawodzi również w zakresie komfortu i technologii wspierających kierowcę. System autonomicznej jazdy poziomu drugiego, czujniki parkowania 360° oraz kamera 180° ułatwiają codzienne manewrowanie. A dzięki systemowi EV Routing, zarządzanie ładowaniem w wersji elektrycznej staje się bardziej intuicyjne.
Alfa Romeo Junior, jak podkreśla producent, został zaprojektowany z myślą o przyszłości, z tego powodu w szczególności skupiono się na możliwościach łączności. Dzięki technologii over-the-air (OTA) oprogramowanie auta i mapy są zawsze aktualne.
System „My Navigation” i „My Remote” umożliwiają zdalne sterowanie niektórymi funkcjami pojazdu oraz monitorowanie jego parametrów w czasie rzeczywistym. Co ciekawe, Wirtualny asystent Hey Alfa został zintegrowany z ChatemGPT, które sprawiają, że komunikacja między kierowcą a pojazdem staje się bardziej interaktywna.
Jak zdradził sam producent, Alfa Romeo Junior dostępny będzie w Polsce od 129 600 zł w przypadku 136-konnej wersji hybrydowej „IBRIDA”. Za „ELETTRICĘ” przyjdzie nam natomiast zapłacić od 173 200 zł. W autoryzowanej sieci dealerów w całym kraju pojawi się już w październiku.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.