Hyundai IONIQ 5 otrzymał odświeżoną wersję wraz z nadejściem roku modelowego 2025. Z tej okazji nie tylko poznaliśmy jego dokładną specyfikację, ale również cenę. Jak się okazało, pomimo licznych zmian na plus, cena samochodu… zmalała.
Hyundai IONIQ 5, jeden z flagowy modeli elektrycznych koreańskiego producenta, doczekał się kolejnych zmian w nowym roku modelowym. Oprócz odświeżonego designu wprowadzono szereg udoskonaleń technologicznych wpływających na komfort i funkcjonalność samego pojazdu.
Odświeżono zderzaki oraz listwę LED-ową, wydłużono spojler, a także dodano tylną wycieraczkę, która wcześniej nie była dostępna. Smuklejsze, opcjonalne cyfrowe lusterka oraz nowe wzory felg 19 i 20-calowych wzbogacają całą ofertę. Producent wspomina też o nowym lakierze Ultimate Red.
Co ciekawe, samo wnętrze również doczekało się aktualizacji – zmieniono czarne ramki panelu zegarów, układ przycisków na kierownicy, a także nieznacznie przeprojektowano podłokietniki, boczki drzwi i schowek pasażera.
Model oferuje też nowe funkcje technologiczne, takie jak matrycowe światła LED, zdalnie składany drugi rząd siedzeń, porty USB-C oraz opcję otwierania samochodu za pomocą telefonu. Nowe funkcje asystentów jazdy obejmują m.in. wykrywanie braku trzymania rąk na kierownicy oraz asystenta parkowania.
Największe i najbardziej interesujące zmiany jednak dopiero przed nami.
Wszystkie wersje modelu IONIQ 5 wyposażono w wydajniejsze akumulatory. Podstawowa wersja DYNAMIQ z napędem na tylną oś (170 KM) ma teraz baterię 63 kWh (wcześniej 58 kWh), co większe zasięg z 384 km do 440 km (WLPT). Najlepsze w tym wszystkim jest to, że cena modelu nie została podwyższona a… zmniejszona. Za wspomnianą wersję zapłacicie 214 900 zł. Stanowi to zniżkę w wysokości 5000 zł.
Wersja TECHNIQ oferuje do wyboru dwa silniki 170 KM z akumulatorem 63 kWh oraz 229 KM z akumulatorem 84 kWh, zapewniając zasięg do 570 km. Cena tej wersji wynosi 249 900 zł, co stanowi obniżkę w wysokości 22 000 zł.
Najmocniejsza wersja 325 KM, AWD z akumulatorem 84 kWh oferuje zasięg 505 km. Jest dostępna w wersjach UNIQ, wycenionej na 289 900 zł, oraz topowej N Line, która wprowadza sportowe akcenty.
Dzięki akumulatorom tradycyjnym 800 V IONIQ 5 pozwala na szybkie ładowanie – Hyundai wspomina, że w ciągu 15 minut można uzupełnić energię na pokonanie 336 km, korzystając z ładowarki 350 kW.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.