SUV-y Lexusa wykazały się podczas rygorystycznych testów, zaskakując wysokim bezpieczeństwem i zaawansowanymi systemami.
Lexus po raz kolejny potwierdza swoją pozycję jako lidera w dziedzinie bezpieczeństwa, zdobywając najwyższe oceny w rygorystycznych testach.
Znakomite wyniki w testach zderzeniowych oraz skuteczność systemów zapobiegania kolizjom z pieszymi to tylko niektóre z elementów, które stawiają markę w czołówce najbezpieczniejszych marek motoryzacyjnych.
IIHS regularnie pracuje nad aktualizacją swoich norm w celu jeszcze lepszego testowania skuteczności ochrony pasażerów w różnych scenariuszach drogowych. W 2024 roku dodano nowe kryteria, w tym rygorystyczne testy zderzeń czołowych i bocznych oraz ocenę skuteczności systemów zapobiegania kolizjom z pieszymi – również nocą.
Na podstawie tych testów przyznawane są dwa wyróżnienia: Top Safety Pick + oraz Top Safety Pick. Lexusowi udało się zdobyć oba te prestiżowe tytuły, wyróżniając się w kategorii crossovery i SUV-y.
Najwyższe wyróżnienie, Top Safety Pick +, przyznano modelowi Lexus NX, który w niemal wszystkich kategoriach otrzymał najwyższą ocenę Good. Wśród testów znalazła się również ocena Good+ za łatwość instalacji fotelików dziecięcych. NX wyróżnia się nie tylko w zakresie ochrony pasażerów, ale także skuteczności systemów wspierających kierowcę, czyniąc go jednym z najbezpieczniejszych SUV-ów na rynku.
Wśród wyróżnionych samochodów pojawiły się także modele UX, NX 450h+, RX oraz RZ – te z kolei nagrodzono tytułem Top Safety Pick, przyznawanym autom od 2006 roku. Nagrody otrzymują pojazdy, które uzyskały wysokie noty w testach zderzeniowych, jak również za efektywność technologii oświetleniowej i systemów zapobiegania kolizjom z pieszymi w ciągu dnia.
Każdy model – od najmniejszego LBX po luksusowego Vana LM – wyposażony jest w zaawansowane technologie bezpieczeństwa, które stale ewoluują. Najnowsza generacja Lexus Safety System+ wykrywa coraz więcej potencjalnych zagrożeń, a aktualizacje systemu są możliwe za pomocą technologii over-the-air.
Do tego wszystkiego dochodzą nam systemy bezpieczeństwa, takie jak: układ ochrony przedzderzeniowej (PCS), wykrywający pieszych, rowerzystów oraz pojazdy na skrzyżowaniach. Asystent pasa ruchu (LTA), czy adaptacyjne światła drogowe.
W droższych wersjach dostępne są także systemy monitorowania martwego pola (BSM), ostrzeganie o ruchu poprzecznym z przodu (FCTAB) i z tyłu (RCTAB) oraz asystent wyprzedzania (LCA).
Lexus podkreśla, że stale zależy mu na rozwoju technologicznym. Z tego właśnie względu inżynierowie marki skrupulatnie dążą do zwiększenia bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów za sprawą nowych systemów. Jedną z opracowanych innowacji są chociażby elektroniczne klamki z systemem SEA, które uniemożliwiają otwarcie drzwi w przypadku zagrożenia kolizją z nadjeżdżającym pojazdem lub rowerzystą.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.