>

Znany producent rowerów elektrycznych na skraju upadku. Znikąd szukać ratunku

Trudna sytuacja na rynku rowerów to nie tylko domena Europy – spore kłopoty ma jeden z najbardziej zasłużonych, amerykańskich producentów. Juiced Bikes popadło w finansowe tarapaty i wiele wskazuje na to, że ta historia nie będzie mieć happy endu.

W ostatnich miesiącach obserwowaliśmy naprawdę spore kłopoty zasłużonych producentów rowerów, jeśli chodzi o Europę. Bankructwem zakończyły się finansowe tarapaty holenderskiego VanMoof (choć marka powoli wstaje z martwych), a na skraju upadku jest brytyjska marka Raleigh.

Problemy nie oszczędzają także koncernu Accell Group, który ma w swoim portfolio takie marki, jak Haibike, Batavus, Winora czy Lapierre. Wydaje się jednak, że przynajmniej w tym wypadku sytuacja powoli wraca do normy. Tego nie można jednak powiedzieć o amerykańskim Juiced Bikes.

fot. Juiced

Znany amerykański producent zwija manatki

Ten producent to jeden z protoplastów segmentu rowerów elektrycznych w USA, który – wiele na to wskazuje – wkrótce bezpowrotnie zniknie z rynku. Wskazują na to chociażby doniesienia klientów, którzy nie są w stanie uzyskać jakichkolwiek świadczeń ze strony producenta, jeśli chodzi o obsługę gwarancyjną.

Ponadto na stronie internetowej firmy nie ma możliwości kupna żadnego z rowerów Juiced Bikes, a klienci, którzy skorzystali z oferty firmy, bardzo często nie otrzymali jeszcze swoich zamówień, choć od ich złożenia minęło kilka miesięcy. To więc sytuacja, która wydaje się być bez wyjścia.

fot. Juiced

Sprawę pogarsza fakt, że powoli wyprzedawany jest także majątek firmy. Na aukcję trafił chociażby samochód dostawczy, który był wykorzystywany do promocji marki, a także logotypy, patenty zarejestrowane w Chinach czy platforma sprzedażowa. To więc tak naprawdę rozsprzedawanie wszystkiego, co tylko można spieniężyć.

To może nie być koniec takich wieści

To więc prawdopodobnie nieuchronny koniec marki, która na rynku rowerów elektrycznych była od 2010 r. Analitycy rynkowi wskazują na to, że może nie być koniec smutnej wyliczanki, bowiem wielu producentów – po solidnych dla tej branży, pandemicznych czasach pozostało z dużym zapasem niesprzedanego towaru.

źródło

Amadeusz Cyganek