>
Kategorie: MotoryzacjaNewsy

To limuzyna z hybrydowym napędem piątej generacji. Jest szybka, a w dodatku mało pali

Limuzyna od Toyoty przeszła wielką zmianę, która sprawiła, że ten lubiany przez kierowców pojazd stał się nie tylko szybszy, ale również bardziej oszczędny. Co warto o niej wiedzieć?

Toyota Camry z biegiem lat umocniła swoją pozycję w segmencie sedanów. Najnowsza generacja tego modelu wprowadza szereg nowości, które powinny zainteresować nie tylko starszych fanów tego pojazdu, ale również pozostałych kierowców.

Limuzyna od Toyoty kusi wyglądem

Fot. Toyota

Z zewnątrz nowa Camry przyciąga uwagę świeżym, bardziej agresywnym wyglądem. Jej przód został obniżony, a smukłe reflektory nadają jej sportowego charakteru. Boczne przetłoczenia podkreślają natomiast długość auta, a nowy kształt tylnej klapy i świateł robi wrażenie luksusowej limuzyny z nutą sportu.

W środku czeka na kierowców prawdziwe doświadczenie klasy premium – kokpit zaprojektowano przy pomocy wysokiej jakości materiałów. Nowy, 12,3-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego Toyota Smart Connect+ oferuje intuicyjną obsługę, nawigację działającą offline i online oraz inteligentnego asystenta głosowego.

Dzięki bezprzewodowemu połączeniu z Apple CarPlay oraz przewodowemu Android Auto, kierowcy mogą szybko podłączyć swoje smartfony. Dla fanów dźwięku dostępny jest system premium audio JBL z dziewięcioma głośnikami. We wnętrzu znajdziemy pięć portów USB i bezprzewodową ładowarkę.

Hybrydowy napęd piątej generacji

Fot. Toyota

Pod maską nowej Camry kryje się hybrydowy napęd piątej generacji, który łączy 2,5-litrowy silnik benzynowy z nową, bardziej wydajną baterią litowo-jonową. W efekcie otrzymujemy łączną moc 230 KM i znacznie lepsze osiągi – przyspieszenie od 0 do 100 km/h skrócono do 7,2 sekundy. Mimo większej mocy, średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 4,8 l/100 km.

Inżynierowie Toyoty zadbali o to, by Camry była nie tylko komfortowa, ale również dynamiczna na drodze. Przeprojektowane zawieszenie – kolumny MacPhersona z przodu i podwójne wahacze z tyłu – zapewnia stabilność i precyzję podczas jazdy, zwłaszcza na krętych drogach. Nowy układ hybrydowy lepiej współpracuje z silnikiem, co sprawia, że auto płynniej przyspiesza i szybciej reaguje na polecenia kierowcy.

Camry wspierane jest przez liczne systemy

Fot. Toyota

Standardem w nowej Toyocie Camry jest pakiet systemów bezpieczeństwa Toyota T-MATE z trzeciej generacji Toyota Safety Sense. To nowoczesny zestaw asystentów, który obejmuje m.in. układ wczesnego reagowania na kolizje, inteligentny tempomat adaptacyjny oraz system wspomagający kierowanie w sytuacjach awaryjnych.

Auto potrafi rozpoznać zagrożenia, w tym pieszych, rowerzystów oraz inne pojazdy, aktywnie pomagając w ich ominięciu. Dodatkowo, system Proactive Driving Assist wspiera kierowcę w unikaniu przeszkód na drodze przy niskich prędkościach, a układ awaryjnego zatrzymania pojazdu (EDSS) zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo w razie nagłych sytuacji.

  • MINI zaprezentowało na targach Paris Motor Show dwa w pełni elektryczne modele z rodziny Cooper. Nie tylko kuszą one osiągami, ale również nie najgorszym zasięgiem.
Piotr Kaniewski

Komentarze