Porsche po raz kolejny udowadnia, że nie zamierza się zatrzymywać. Marka przedstawia nowy wariant 911 Carrera T, który przeszedł gruntowne zmiany względem poprzedników. Pokuszono się tu bowiem o zabiegi zmniejszające masę własną, a także podkreślono sportowy charakter serii. A cena? Cóż… na pewno przerazi niejedną osobę.
W porównaniu do poprzednich egzemplarzy – ta konkretna linia modelowa jest dostępna także w wersji kabriolet. Porsche 911 Carrera T w swojej najlżejszej wersji waży 1478 kg, jest to ponad 40 kg mniej niż standardowe 911 Carrera.
Litera „T” w nazwie oznacza „Touring” i nawiązuje do oryginalnego modelu 911 T z lat 1968–1973. 911 Carrera T pozycjonowane jest między wariantami Carrera i Carrera S, oferując bardziej bezpośrednie doznania, dzięki napędowi na tylne koła oraz 6-biegowej manualnej skrzyni biegów.
Nowe Porsche to absolutny terminator
Porsche 911 Carrera T kryje w sobie 3-litrowy, 6-cylindrowy silnik bokser z podwójnym turbodoładowaniem, który generuje moc 394 KM i oferuje 450 Nm momentu obrotowego. Wersja coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy, natomiast kabriolet osiąga tę prędkość w 4,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 295 km/h dla coupé i 293 km/h dla kabrioletu. Model wyposażono również w wydajniejszy układ hamulcowy i układ wydechowy.
Podwozie i zawieszenie zostały zoptymalizowane z myślą o nowym wariancie. Standardowy pakiet Sport Chrono, system tylnych kół skrętnych oraz adaptacyjne zawieszenie PASM z obniżonym prześwitem o 10 mm, zdaniem producenta poprawia to precyzję prowadzenia i zwiększa stabilność na zakrętach.
W dużym stopniu skupiono się na stylistyce
Design zewnętrzny 911 Carrera T wyróżniają detale w odcieniu Vanadium Grey, w tym obudowy lusterek oraz elementy obręczy kół. Nowa paleta kolorów obejmuje barwy z kategorii „Legend” i „Dream”, a dzięki programom Paint to Sample właściciele mogą bardziej spersonalizować wygląd swojego pojazdu.
Wnętrze Porsche 911 Carrera T utrzymane jest w klasycznej, sportowej stylistyce z czarnymi przeszyciami, a stoper Sport Chrono na desce rozdzielczej podkreśla sportowy charakter pojazdu. Standardowe fotele sportowe posiadają 4-kierunkową regulację, a ich środkowe panele zdobi materiał Sport-Tex z charakterystycznym kraciastym wzorem.
Nowe Porsche 911 Carrera T jest już dostępne w polskich salonach marki. Ceny wersji coupé zaczynają się od 708 tys. zł, a za wersję kabriolet zapłacić trzeba co najmniej 776 tys. zł.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Dodaj komentarz