>
Kategorie: MotoryzacjaNewsy

Porsche prezentuje nowy model z serii 911. To nie samochód dla zwykłych śmiertelników

Porsche po raz kolejny udowadnia, że nie zamierza się zatrzymywać. Marka przedstawia nowy wariant 911 Carrera T, który przeszedł gruntowne zmiany względem poprzedników. Pokuszono się tu bowiem o zabiegi zmniejszające masę własną, a także podkreślono sportowy charakter serii. A cena? Cóż… na pewno przerazi niejedną osobę.

W porównaniu do poprzednich egzemplarzy – ta konkretna linia modelowa jest dostępna także w wersji kabriolet. Porsche 911 Carrera T w swojej najlżejszej wersji waży 1478 kg, jest to ponad 40 kg mniej niż standardowe 911 Carrera.

Litera „T” w nazwie oznacza „Touring” i nawiązuje do oryginalnego modelu 911 T z lat 1968–1973. 911 Carrera T pozycjonowane jest między wariantami Carrera i Carrera S, oferując bardziej bezpośrednie doznania, dzięki napędowi na tylne koła oraz 6-biegowej manualnej skrzyni biegów.

Nowe Porsche to absolutny terminator

Fot. Porsche

Porsche 911 Carrera T kryje w sobie 3-litrowy, 6-cylindrowy silnik bokser z podwójnym turbodoładowaniem, który generuje moc 394 KM i oferuje 450 Nm momentu obrotowego. Wersja coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy, natomiast kabriolet osiąga tę prędkość w 4,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 295 km/h dla coupé i 293 km/h dla kabrioletu. Model wyposażono również w wydajniejszy układ hamulcowy i układ wydechowy.

Podwozie i zawieszenie zostały zoptymalizowane z myślą o nowym wariancie. Standardowy pakiet Sport Chrono, system tylnych kół skrętnych oraz adaptacyjne zawieszenie PASM z obniżonym prześwitem o 10 mm, zdaniem producenta poprawia to precyzję prowadzenia i zwiększa stabilność na zakrętach.

W dużym stopniu skupiono się na stylistyce

Fot. Porsche

Design zewnętrzny 911 Carrera T wyróżniają detale w odcieniu Vanadium Grey, w tym obudowy lusterek oraz elementy obręczy kół. Nowa paleta kolorów obejmuje barwy z kategorii „Legend” i „Dream”, a dzięki programom Paint to Sample właściciele mogą bardziej spersonalizować wygląd swojego pojazdu.

Wnętrze Porsche 911 Carrera T utrzymane jest w klasycznej, sportowej stylistyce z czarnymi przeszyciami, a stoper Sport Chrono na desce rozdzielczej podkreśla sportowy charakter pojazdu. Standardowe fotele sportowe posiadają 4-kierunkową regulację, a ich środkowe panele zdobi materiał Sport-Tex z charakterystycznym kraciastym wzorem.

Nowe Porsche 911 Carrera T jest już dostępne w polskich salonach marki. Ceny wersji coupé zaczynają się od 708 tys. zł, a za wersję kabriolet zapłacić trzeba co najmniej 776 tys. zł.

Piotr Kaniewski