Bloodborne ulepszony za sprawą nowej funkcji znajdującej się w PlayStation 5 Pro. W internecie udostępniono screeny, które pokazują różnicę pod względem wyglądu. Już teraz mogę wam zdradzić, że nie na to gracze czekali.
Osobiście jestem bardzo wdzięczny From Software za stworzenie gatunku soulslike. Pozwoliło mi to w pewien sposób na nowo spojrzeć na gry. Na to, jak tajemniczo można opowiadać graczom historię, jednocześnie zachęcając ich do eksploracji świata – przy okazji, testując cierpliwość i zawziętość w przypadku pokonywania trudności.
Jednym z tytułów, który mocno wybija się z gatunku jest bardzo popularny Bloodborne wydany w 2015 roku jako produkcja ekskluzywna na PS4. W dużym skrócie: mamy tu do czynienia z połączeniem stylu wiktoriańskiego z mitologią Lovecrafta. Choć gra ta uznawana jest za najlepszą grę From Software nigdy nie doczekała się odświeżonej wersji gry. Nic dziwnego, że wpis dotyczący PS5 Pro wzbudził wśród graczy niemałe emocje. Sam ostatnio wspominałem wam o emulacji Bloodborne wychodzącej na PC.
PlayStation 5 Pro nie przyniesie za sobą ekskluzywnych tytułów, tylko kilka nowych funkcji. Jedna z nich nazywa się „Enhance Image Quality For PS4 Games”. W praktyce ma ona poprawiać jakość obrazu w wybranych grach z ery PS4. W sieci pojawiło się już porównanie na przykładzie wspomnianego Bloodborne. Sony podkreśla jednocześnie, że płynności animacji pozostaje bez zmian, gdyż „ulepszacz” wpływa jedynie na jakość obrazu. Jak jednak jest w praktyce?
Na udostępniony w sieci screenach faktycznie można dostrzec, że rysy postaci są bardziej wyraziste, co również ma miejsce w przypadku konturów różnych obiektów. Mamy tu w dużym skrócie do czynienia z wyostrzonym obrazem. Problem w tym, że na samym Bloodborne funkcja ta niekoniecznie wiele zmienia. Sami zresztą możecie zobaczyć, że różnica na screenach nie jest wielka. Trzeba się im dokładnie przyjrzeć, aby ją dostrzec.
Przed wydaniem ostatecznego werdyktu warto jednak poczekać na premierę PlayStation 5 Pro. W ramach przypomnienia ta będzie mieć miejsce 7 listopada 2024 roku. Wówczas zapewne gracze rzucą się na starsze tytuły i przetestują dokładnie wspomnianą funkcję.
Źródło: Twisted Voxel
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.