Ford Transit w zupełnie nowej odsłonie został przystosowany… do służby ratowniczej. Samochód doczekał się tylu zmian, że aż ciężko jest go rozpoznać. Co go charakteryzuje?
Ford Transit to model, który bardzo często wykorzystywany jest w transporcie komercyjnym. Jego posiadacze cenią go przede wszystkim za jego uniwersalność. Ku zaskoczeniu wielu osób samochód ten radzi sobie również w pracy służb ratowniczych oraz mundurowych. Zgadza się – w ostatnim czasie informowałem was o przerobionym Fordzie Rangerze, a teraz przyszedł czas na starego i dobrego Transita w wersji dla straży pożarnej.
Ford Transit w zupełnie nowej formie
Mówimy tu o lekkim samochodzie ratowniczo-gaśniczym zaprojektowanym przez firmę FC Auto System. Z myślą o tym zastosowaniu otrzymał aluminiową zabudowę kontenerową z pięcioma roletami ułatwiającymi dostęp do narzędzi i sprzętu w tylnej części pojazdu. Znajdziemy w nim klasycznie sygnalizację świetlną, dźwiękową oraz radiotelefon.
Na wyposażeniu znajduje się wysokociśnieniowy agregat wodno-pianowy oraz teleskopowy maszt oświetleniowy LED. Dodatkowo w aucie znajdziemy elektryczną wyciągarkę wbudowaną w przedni zderzak, a także drabinkę ułatwiającą dostęp do sprzętu umieszczonego w wyższych partiach zabudowy. Transit posiada podwójną kabinę dostosowaną do przewozu maksymalnie 6 osób, a jego ładowność wynosi 800 kg przy dopuszczalnej masie całkowitej 3 490 kg.
Co ten konkretny model w sobie skrywa?
Pod maską znajduje się jednostka 2.0 EcoBlue o mocy 170 KM, współpracująca z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów oraz napędem na cztery koła. W Transicie znajdziemy też podwyższone zawieszenie oraz terenowe opony 16-calowe. Wersja Trend oferuje również nowoczesne udogodnienia, jak klimatyzacja, system łączności FordPass Connect, radio cyfrowe oraz zestaw głośnomówiący Bluetooth.
Ford Transit dostępny jest w naszym kraju między innymi w formie Vana, Vana Brygadowego i Autobusu M2. Na liście opcji napędowych modelu znajduje się nie tylko silnik EcoBlue o mocach 105, 130 i 165 KM, ale także w pełni elektryczna wersja z baterią 68 kWh lub 89 kWh, oferująca zasięg do 402 km. W zależności od wersji dostępne są skrzynie biegów manualne oraz automatyczne – 8 lub 10-biegowe.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Dodaj komentarz