Toyota wprowadza na rynek nową wersję popularnego pick-upa, który został wzbogacony o nowy napęd. Już teraz mogę wam zdradzić, że kultowy pojazd czekał na taką zmianę 50 lat. W dodatku poznaliśmy jego polską cenę.
Gama modelowa Toyoty Hiluxa zyskała nowy napęd Mild-hybrid 48V. W praktyce oznacza to, że kultowy i uwielbiany przez wielu kierowców pick-up otrzymał nowe możliwości, nie tracąc przy tym na funkcjonalności. Jak podkreśla sam producent, pojazd w dalszym ciągu pozostaje atrakcyjną propozycją dla firm. Co więcej, poznaliśmy także jego polską cenę.
Toyota Hilux zyskała nowoczesny napęd Mild-hybrid 48V, wprowadzając do swojej gamy pierwszą hybrydową wersję w ponad 50-letniej historii modelu. System zelektryfikowanego napędu poprawia komfort jazdy, redukując hałas i wibracje. Poza tym pozwala też na zachowanie właściwości użytkowych. Auto nadal może holować przyczepy o masie do 3500 kg i przewozić ładunki do 1000 kg.
Hybrydowy układ 48V bazuje na sprawdzonym 2,8-litrowym silniku Diesla DOHC o mocy 204 KM z momentem obrotowym wynoszącym 500 Nm. Dodatkowy elektryczny silnik zapewnia do 12 kW mocy z momentem obrotowym wynoszącym 65 Nm, przekładając się na płynniejsze przyspieszenie i zwiększone zdolności terenowe. Kompaktowy litowo-jonowy akumulator, ważący zaledwie 7,6 kg, został umieszczony pod tylnymi siedzeniami, nie wpływając na przestronność kabiny.
Na pokładzie Hiluxa Mild-hybrid 48V znajdziemy takie bajery, jak: system Multi-Terrain Select, który umożliwia dostosowanie trybu jazdy do warunków drogowych. Do tego dochodzi też podwozie o konstrukcji ramowej oraz wytrzymałe zawieszenie z tylnymi resorami piórowymi. Ponadto, auto jest kompatybilne z paliwem HVO100, produkowanym ze źródeł odnawialnych.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.