Bogata oferta rowerów elektrycznych czeskiej marki Crussis zawiera także nieco tańsze, ale wciąż godne uwagi modele. Jednym z nich jest elektryczny e-Cross 9.10, który odznacza się obecnością mocnego silnika i bardzo solidnej baterii.
Crusis to marka, której jednoślady z roku na rok cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Mowa tutaj głównie o modelach wyposażonych w elektryczną asystę – czeski producent posiada naprawdę solidne portfolio takich modeli na rok 2025 r., a wariant e-Cross 9.10 to konstrukcja, której warto poświęcić trochę uwagi.
Z wyglądu rower nie zaskakuje – to bowiem klasyczna dla jednośladów o charakterystyce crossowej konstrukcja, z geometrią ramy zapewniającą odpowiednie pochylenie rowerzysty. Rower dostępny jest także w trzech wariantach, jeśli chodzi o rozmiar ramy – mowa o wersjach 18, 20 i 22 cale.
Trzeba jednak przyznać, że wyposażenie zdecydowanie nie koresponduje ze znakomitą większością elektrycznych jednośladów kosztujących nieco ponad 10 tysięcy złotych. Zacznijmy od silnika – producent postawił bowiem na centralną jednostkę Panasonic GX Ultimate, generującą moment obrotowy na poziomie 95 Nm.
Zadowoleni? Dalej wcale nie jest gorzej. Rower posiada bowiem bardzo solidną baterię od LG – jej pojemność to 720 Wh, co przy korzystaniu ze wspomagania w trybie Eco powinno dać nam rezultat na poziomie przejechania nawet 170 km na jednym ładowaniu. Wynik po prostu rewelacyjny.
Napęd to także wysoka półka – producent postawił bowiem na grupę osprzętu SRAM SX Eagle z 12-rzędową kasetą. Możemy także liczyć na hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano (180 mm z przodu, 160 mm z tyłu), jak również markowy widelec RockShox FS Paragon Gold RL Solo Air 700C, choć o niewielkim skoku, wynoszącym 65 mm.
Jak widzicie, cała konstrukcja jest zestawiona z naprawdę solidnych komponentów, a cena za ten model wydaje się być naprawdę przyzwoita. Za model Crussis e-Cross 9.10 trzeba bowiem zapłacić 2589 euro, czyli ok. 11 tysięcy złotych. To jednoślad, który – w tej cenie – zdecydowanie warto rozważyć.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.