Fot. Stellantis
Ta polska fabryka to absolutny mocarz w Europie specjalizujący się w produkcji jednostek napędowych, które nie tylko zmniejszają emisję spalin, ale również zwiększają efektywność. Co warto wiedzieć o fabryce znajdującej się w Tychach?
Fabryka Stellantis w Tychach to jedno z najważniejszych miejsc produkcji jednostek napędowych grupy w całej Europie. Zakład wytwarza trzycylindrowe silniki benzynowe z turbodoładowaniem, które współpracują z nowoczesnymi systemami hybrydowymi Stellantis eDCT.
Produkcja najnowszej generacji tych jednostek, o pojemności 1,2 litra i mocy 136 KM, ruszyła w lipcu 2023 roku. Dzięki pracy w cyklu Millera i zastosowaniu turbosprężarki o zmiennej geometrii silniki te charakteryzują się wyższą efektywnością i niższą emisją spalin. Grupa postanowiła pochwalić się mediom większą liczbą szczegółów.
Jak już wspominałem hybrydowy system Stellantis eDCT w dużym stopniu wpływa na poprawę osiągów i ograniczenie emisji CO2. W porównaniu z tradycyjnymi układami spalinowymi pozwala to na zredukowanie emisji o około 20%. W 2024 roku Stellantis oferuje 30 modeli wyposażonych w tę technologię, a w planach są kolejne premiery.
Warto tu przypomnieć, że zakład w Tychach w latach 2017-2019 przeszedł gruntowną modernizację, co pozwoliło na dostosowanie go do produkcji nowoczesnych silników benzynowych. Stellantis podkreśla, że w fabrykę zainwestowano 250 milionów euro, co pozwoliło na zrobotyzowanie linii produkcyjnych oraz rozbudowę stacji testowych. W 2023 roku zakład wyprodukował 430 000 jednostek, a od czasu uruchomienia w obecnym kształcie w 2019 roku – już ponad dwa miliony.
Od początku 2024 roku Stellantis zanotował około 41% wzrost sprzedaży modeli hybrydowych w porównaniu do ubiegłego roku. W związku ze zbliżającymi się premierami hybrydy Citroen C3 oraz Alfy Romeo Junior IBRIDA, firma przewiduje dalszy wzrost zainteresowania.
W 2024 roku Stellantis wprowadził na rynek 30 modeli z napędem hybrydowym eDCT, a do 2026 roku planuje poszerzyć ofertę o kolejne sześć modeli. Hybrydowe jednostki wyróżniają się niższą emisją CO2 oraz bardziej przystępną ceną w porównaniu z pojazdami elektrycznymi czy hybrydami plug-in.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Komentarze
Super wspaniale poraz kolejny gloryfikuje my sukces firmy niepolskiej w Polsce bez zagranicznego kapitału nic nie znaczymy w europie i na świecie zresztą już tak nawiązując do polityki widać jak się z nami liczą przy okazji różnych negocjacji obecnie spotkan zaproszeń uznania zbrodni wołyńskich kleczymy kleczelismy i będziemy klęczeć sami się nie szanujemy to jak ktoś ma nas szanować wszyscy dookoła psiocza na Niemców tylko że jakby nie niemiecki kapitał to byśmy na rowerach jeździli etc
Zapomniałeś lewaku że niemiecki kapitał wziął się z grabieży majątku Polaków z II Rzeczypospolitej. Na dzień dzisiejszy to bilion euro i to nie uwzględnia 6 milionów zamordowanych bestialsko naszych rodaków.
Zgadzam się z Panem całkowicie a tym co nie wierzą jak firmy BMW, VW, Bayern, Dr.Otehker, Kruppe i wiele innych robili geszeft z Hitlerem i jak korzystali z niewolników, polskich, ruskich, ukraińskich i innych nacji Europy środkowej za miskę zupy z brukwi albo zalewajka z mąki żytniej pracując po 12 godzin dziennie nawet nieraz w niedzielę za co po wojnie amerykańscy prawnicy okazali się wspaniałomyślni, przymykali na to oczy bo bali się Stalina i pozwolili im aby dalej produkować ale tym dla wuja Sama i w nosi mieli, że statystycznie tylko co 4 niewolnik doczekał wolności często z taką traumą znów tylko nieliczni doczekali się jakiekolwiek zadośćuczynienia.
Dlatego warto czytać aby pamiętać jacy Ci Niemcy byli i są dobrzy, polecam książkę Dawida dr Konga Nazistowscy Miliarderzy, żyda z Holandii, które przez kilkanaście lat docierał do różnych archiwów aby przedstawić prawdę o bogactwie niemieckich miliarderów.
Wierzyć żydom w to co mówią na temat Niemców, to tak jakby wierzyć banderowcom w ich propagandę dotyczącą Rosji hehe
Ile lat można opowiadać o wojnie.Trxeba mieć nowoczesną gospodarkę i innowacyjne technologie .A to może zapewnić nam tylko unia.glownie Niemcy.
Typowy głupek
W sumie prawda, tylko dobrze byłoby się nauczyć polskiej interpunkcji.
Słuchaj baranie co On pisze a nie patrz na interpunkcję