>
Kategorie: MotoryzacjaNewsy

Ta polska fabryka to absolutny mocarz w Europie. Teraz zajmuje się produkcją zaawansowanych systemów

Ta polska fabryka to absolutny mocarz w Europie specjalizujący się w produkcji jednostek napędowych, które nie tylko zmniejszają emisję spalin, ale również zwiększają efektywność. Co warto wiedzieć o fabryce znajdującej się w Tychach?

Fabryka Stellantis w Tychach to jedno z najważniejszych miejsc produkcji jednostek napędowych grupy w całej Europie. Zakład wytwarza trzycylindrowe silniki benzynowe z turbodoładowaniem, które współpracują z nowoczesnymi systemami hybrydowymi Stellantis eDCT.

Produkcja najnowszej generacji tych jednostek, o pojemności 1,2 litra i mocy 136 KM, ruszyła w lipcu 2023 roku. Dzięki pracy w cyklu Millera i zastosowaniu turbosprężarki o zmiennej geometrii silniki te charakteryzują się wyższą efektywnością i niższą emisją spalin. Grupa postanowiła pochwalić się mediom większą liczbą szczegółów.

Polska fabryka Stellantis – czym się wyróżnia?

Fot. Stellantis

Jak już wspominałem hybrydowy system Stellantis eDCT w dużym stopniu wpływa na poprawę osiągów i ograniczenie emisji CO2. W porównaniu z tradycyjnymi układami spalinowymi pozwala to na zredukowanie emisji o około 20%. W 2024 roku Stellantis oferuje 30 modeli wyposażonych w tę technologię, a w planach są kolejne premiery.

Warto tu przypomnieć, że zakład w Tychach w latach 2017-2019 przeszedł gruntowną modernizację, co pozwoliło na dostosowanie go do produkcji nowoczesnych silników benzynowych. Stellantis podkreśla, że w fabrykę zainwestowano 250 milionów euro, co pozwoliło na zrobotyzowanie linii produkcyjnych oraz rozbudowę stacji testowych. W 2023 roku zakład wyprodukował 430 000 jednostek, a od czasu uruchomienia w obecnym kształcie w 2019 roku – już ponad dwa miliony.

Fabryka w Tychach ma co robić

Fot. Stellantis

Od początku 2024 roku Stellantis zanotował około 41% wzrost sprzedaży modeli hybrydowych w porównaniu do ubiegłego roku. W związku ze zbliżającymi się premierami hybrydy Citroen C3 oraz Alfy Romeo Junior IBRIDA, firma przewiduje dalszy wzrost zainteresowania.

W 2024 roku Stellantis wprowadził na rynek 30 modeli z napędem hybrydowym eDCT, a do 2026 roku planuje poszerzyć ofertę o kolejne sześć modeli. Hybrydowe jednostki wyróżniają się niższą emisją CO2 oraz bardziej przystępną ceną w porównaniu z pojazdami elektrycznymi czy hybrydami plug-in.

Piotr Kaniewski

Komentarze

  • Super wspaniale poraz kolejny gloryfikuje my sukces firmy niepolskiej w Polsce bez zagranicznego kapitału nic nie znaczymy w europie i na świecie zresztą już tak nawiązując do polityki widać jak się z nami liczą przy okazji różnych negocjacji obecnie spotkan zaproszeń uznania zbrodni wołyńskich kleczymy kleczelismy i będziemy klęczeć sami się nie szanujemy to jak ktoś ma nas szanować wszyscy dookoła psiocza na Niemców tylko że jakby nie niemiecki kapitał to byśmy na rowerach jeździli etc

    • Zapomniałeś lewaku że niemiecki kapitał wziął się z grabieży majątku Polaków z II Rzeczypospolitej. Na dzień dzisiejszy to bilion euro i to nie uwzględnia 6 milionów zamordowanych bestialsko naszych rodaków.

      • Zgadzam się z Panem całkowicie a tym co nie wierzą jak firmy BMW, VW, Bayern, Dr.Otehker, Kruppe i wiele innych robili geszeft z Hitlerem i jak korzystali z niewolników, polskich, ruskich, ukraińskich i innych nacji Europy środkowej za miskę zupy z brukwi albo zalewajka z mąki żytniej pracując po 12 godzin dziennie nawet nieraz w niedzielę za co po wojnie amerykańscy prawnicy okazali się wspaniałomyślni, przymykali na to oczy bo bali się Stalina i pozwolili im aby dalej produkować ale tym dla wuja Sama i w nosi mieli, że statystycznie tylko co 4 niewolnik doczekał wolności często z taką traumą znów tylko nieliczni doczekali się jakiekolwiek zadośćuczynienia.
        Dlatego warto czytać aby pamiętać jacy Ci Niemcy byli i są dobrzy, polecam książkę Dawida dr Konga Nazistowscy Miliarderzy, żyda z Holandii, które przez kilkanaście lat docierał do różnych archiwów aby przedstawić prawdę o bogactwie niemieckich miliarderów.

        • Wierzyć żydom w to co mówią na temat Niemców, to tak jakby wierzyć banderowcom w ich propagandę dotyczącą Rosji hehe

      • Ile lat można opowiadać o wojnie.Trxeba mieć nowoczesną gospodarkę i innowacyjne technologie .A to może zapewnić nam tylko unia.glownie Niemcy.