Fot. Stellantis
Ta polska fabryka to absolutny mocarz w Europie specjalizujący się w produkcji jednostek napędowych, które nie tylko zmniejszają emisję spalin, ale również zwiększają efektywność. Co warto wiedzieć o fabryce znajdującej się w Tychach?
Fabryka Stellantis w Tychach to jedno z najważniejszych miejsc produkcji jednostek napędowych grupy w całej Europie. Zakład wytwarza trzycylindrowe silniki benzynowe z turbodoładowaniem, które współpracują z nowoczesnymi systemami hybrydowymi Stellantis eDCT.
Produkcja najnowszej generacji tych jednostek, o pojemności 1,2 litra i mocy 136 KM, ruszyła w lipcu 2023 roku. Dzięki pracy w cyklu Millera i zastosowaniu turbosprężarki o zmiennej geometrii silniki te charakteryzują się wyższą efektywnością i niższą emisją spalin. Grupa postanowiła pochwalić się mediom większą liczbą szczegółów.
Jak już wspominałem hybrydowy system Stellantis eDCT w dużym stopniu wpływa na poprawę osiągów i ograniczenie emisji CO2. W porównaniu z tradycyjnymi układami spalinowymi pozwala to na zredukowanie emisji o około 20%. W 2024 roku Stellantis oferuje 30 modeli wyposażonych w tę technologię, a w planach są kolejne premiery.
Warto tu przypomnieć, że zakład w Tychach w latach 2017-2019 przeszedł gruntowną modernizację, co pozwoliło na dostosowanie go do produkcji nowoczesnych silników benzynowych. Stellantis podkreśla, że w fabrykę zainwestowano 250 milionów euro, co pozwoliło na zrobotyzowanie linii produkcyjnych oraz rozbudowę stacji testowych. W 2023 roku zakład wyprodukował 430 000 jednostek, a od czasu uruchomienia w obecnym kształcie w 2019 roku – już ponad dwa miliony.
Od początku 2024 roku Stellantis zanotował około 41% wzrost sprzedaży modeli hybrydowych w porównaniu do ubiegłego roku. W związku ze zbliżającymi się premierami hybrydy Citroen C3 oraz Alfy Romeo Junior IBRIDA, firma przewiduje dalszy wzrost zainteresowania.
W 2024 roku Stellantis wprowadził na rynek 30 modeli z napędem hybrydowym eDCT, a do 2026 roku planuje poszerzyć ofertę o kolejne sześć modeli. Hybrydowe jednostki wyróżniają się niższą emisją CO2 oraz bardziej przystępną ceną w porównaniu z pojazdami elektrycznymi czy hybrydami plug-in.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Komentarze
Jaka fabryka? Polska? ;)
Właścicielem fabryki Stellantis w Tychach jest grupa **Stellantis N.V.**, międzynarodowy koncern zarejestrowany w Holandii. Głównymi akcjonariuszami Stellantis są:
1. **Exor N.V.** – holding inwestycyjny kontrolowany przez rodzinę Agnelli (właścicieli Fiat Chrysler Automobiles).
2. **Peugeot Family Group** – poprzez spółki FFP, Etablissements Peugeot Frères i Bpifrance.
3. **Diverse fundusze inwestycyjne oraz akcjonariusze indywidualni**.
Stellantis jest spółką giełdową, a jej akcje są notowane na giełdach w Amsterdamie, Paryżu i Nowym Jorku.
Zacznijmy od podstawowej kwestii to nie jest polska fabryka tylko w Polsce to ogromna różnica.
Druga sprawa to, że dziś jest w Polsce jutro może być na Ukrainie.
Taa, w Ługańsku
Dokładnie.
Przecierz w necie pełno artykułów o tych silnikach i o tym że są niezwykle wadliwe. To artykul sponsorowany aby odwrócić PR?
Co to jest to " przecierz" w dopelniaczu (kogo? czego)?"Przecierzy"?
Trzeba zamknąć bo Niemcy będą budować swoją
Powinieneś nazywać się anormalny
Stellantis wszędzie gdzie ma fabryki nie płaci podatków liczy na dotacje państwowe ,tak też robi we Włoszech ostatnio,nie warto było ich wybierać jako inwestorów, Hyundai i Kia u naszych sąsiadów produkuje 4 razy więcej samochodów i ma technologie o których stellantis może tylko pomarzyć.
Patrzysz na jedno oko, nic nie wiesz, jesteś z jednym zębem i w dodatku nie masz uszu !
A tak na prawdę to gospodarkę zarzyna U. Patentowy przez swoją działalność przestępczą przy pomocy kolejnych organizacji kryminalnych RP sądownictwa i prokuratury i innych rządowych organizacji przestępczych !
Masz 0 wiadomości i wiedzy !
Cenzura nazywa się teraz moderacją tekstu !? 😁😁😁
Dopóki Polska nie będzie w top5 państw świata pod względem PKB na osobę, z zerową przestępczością, piękną pogodą przez cały rok i z rządem który w pełni spełnia potrzeby lewicy, centrum i prawicy jednocześnie, dopóty miliony wiecznych malkontentów będą wiodły swoje smutne życie pełne wiecznych problemów z każdej strony
Przecież ten silnik to jest porażka, należy się jego wstydzić a nie chwalić...
Dlatego tytuł jest błędny powinien być: fabryka w Polsce..., a nie tak jak jest... Ta polska fabryka...
A co ma niepolski portal napisac? Wszystko tylko zeby zamydlić nam oczy
Co nas to obchodzi skoro tam nie ma polskiego kapitału? Jakie mamy z tego korzyści? Kilka wypłat pracowników?
Obrabiaja ci tylek a ty udajesz ze nie czujesz. Pora na utylizacje.
Co nas to obchodzi? Czyli ciebie i twojego psa?
Co na to obchodzi? Czyli ciebie i twojego psa?