>
Kategorie: MotoryzacjaNewsy

Te hybrydy plug-in są na szczycie wydajności. Testy mocno to potwierdziły

Hybrydy plug-in Toyoty zostały poddane całkiem szczegółowym testom. Skupiono się w nich na sprawdzeniu wydajności pojazdów posiadających napęd hybrydowy. Efekt jest naprawdę zaskakujący.

Toyota France przeprowadziła konkurs, który ukazał możliwości hybryd plug-in marki. W rywalizacji wzięli udział właściciele modeli Prius, RAV4 Plug-in Hybrid oraz Toyota C-HR Plug-in Hybrid. Uczestnicy mieli za zadanie przejechać jak największy dystans, korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego. W wydarzeniu wzięło udział 475 kierowców, a 30 najlepszych zostało nagrodzonych za osiągnięcia.

Hybrydy plug-in Toyoty poddane testom

Fot. Toyota

Średnie wyniki uczestników potwierdziły wysoką efektywność technologii Toyoty. Kierowcy korzystali z trybu elektrycznego przez 81% czasu podróży i pokonali na prądzie 67% drogi. Przeciętny dystans w trybie elektrycznym wyniósł 760 km, przy czym całkowity średni zasięg (łącznie z trybem hybrydowym) sięgnął 1130 km. Po rozładowaniu akumulatora zużycie paliwa wynosiło zaledwie 2,75 l/100 km.

Wyniki 30 najlepszych kierowców okazały się jeszcze ciekawsze. Średnio pokonali oni 794 km wyłącznie na prądzie, co odpowiadało aż 98% czasu i dystansu podróży. Dystans zwycięzców wyniósł 810 km, a ich średnie zużycie paliwa to jedynie 0,16 l/100 km. W teście zorganizowanym przez Toyota France model Prius wyróżnił się, osiągając 81% czasu jazdy w trybie elektrycznym. Niewiele ustępowała mu Toyota C-HR Plug-in Hybrid, z wynikiem 80%, a RAV4 Plug-in Hybrid uzyskał solidne 76%.

Toyota ma bogate doświadczenie z hybrydami typu plug-in

Fot. Toyota

Toyota rozwija napędy hybrydowe od ponad 27 lat. W ciągu tego czasu udało jej się wyprodukować kilka naprawdę wydajnych pojazdów z tego segmentu. Obecna gama modeli obejmuje Prius, Toyota C-HR Plug-in Hybrid oraz RAV4 Plug-in Hybrid. Producent zapewnia, że każdy z tych samochodów charakteryzuje się długim zasięgiem elektrycznym i niskim zużyciem paliwa.

Modele Prius i C-HR zostały dodatkowo wyposażone w system Predictive Efficient Drive, który wykorzystuje geolokalizację do optymalizacji pracy napędu. Dzięki temu kierowcy mogą pokonywać jeszcze większe dystanse bez uruchamiania silnika spalinowego.

Piotr Kaniewski