Bank informuje o konieczności rozwiązania problemu z bezpieczeństwem konta? Takie telefony mogą otrzymać Polacy w całym kraju. Część z nich postępowała zgodnie z instrukcjami dzwoniących i straciła pokaźne sumy pieniędzy.
Oszustwa internetowe stają się coraz bardziej powszechne. Oszuści mają wiele metod, z których nie zawahają się skorzystać, aby zarobić na czyjejś naiwności lub niewiedzy. Cyberprzestępcy w ostatnim czasie wręcz uwielbiają podszywać się pod znane instytucje, wzbudzając u ofiar strach i wymuszając konieczność szybkiego działania. W ten sposób jedna z kobiet straciła w święta niemałe pieniądze.
Bank dzwoni w sprawie konta – kobieta straciła pieniądze
W Wigilię 27-letnia mieszkanka powiatu wysokomazowieckiego otrzymała telefon od mężczyzny podającego się za pracownika banku. Twierdził on, że na jej koncie internetowym złożono wniosek o kredyt. Rzekomy konsultant, przekonując kobietę o konieczności rozwiązania problemu, połączył ją nawet z „działem bezpieczeństwa”. Następnie fałszywa pracownica banku szczegółowo instruowała ją, co ma robić.
Podczas całego procesu manipulacji kobieta otrzymywała SMS-y oraz instrukcję przez stronę internetową. Pod pretekstem ochrony pieniędzy, została ona poproszona o przelanie środków na wskazane konta. Łącznie przekazała trzy różne przelewy, tracąc w sumie 86 tysięcy złotych. Oszuści obiecali, że kredyt zostanie anulowany, a środki będą bezpieczne. Domyślacie się już, jak kończy się ta historia?
Kolejnego dnia ofiara, gdy nie otrzymała obiecanego kontaktu z banku, postanowiła sama sprawdzić sytuację. Wtedy dowiedziała się, że padła ofiarą oszustwa.
O tych kilku zasadach trzeba pamiętać
Takich sytuacji jak ta będzie o wiele więcej, jeśli nie przyswoimy do swoich głów kilka istotnych rzeczy. Pierwszą z nich jest to, że prawdziwi pracownicy banków nigdy nie proszą klientów o podanie kodów autoryzacyjnych, loginów czy haseł. Tym bardziej także w celu zapewnienia nam bezpieczeństwa nie będą próbowali przekonać nas, abyśmy przelali pieniądze na inne konta bankowe.
Jeśli spotka was kiedyś podobna sytuacja i zadzwoni do was osoba podająca się za pracownika banku, najlepszym rozwiązaniem będzie zweryfikowanie informacji u źródła. W takim wypadku po prostu skontaktujcie się bezpośrednio z bankiem. Dodatkowo dobrze byłoby o wszystkich próbach wyłudzenia informować również policję, dzwoniąc pod numer 112.
Źródło: Policja
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Dodaj komentarz