Jednoślad od BMW ma ogromne predyspozycje do zdominowania swojego segmentu. To pojazd, który nie tylko przyciąga wzrok fanów dwóch kółek ze względu na wygląd, ale co najważniejsze, specyfikację.
BMW R 1300 GS Adventure to pojazd z segmentu motocykli adventure. Jak podaje sam producent to maszyna stworzona z myślą o długodystansowych podróżach po najbardziej wymagających trasach. Gigant postanowił przeprojektować wspomniany model niemal od podstaw, implementując w nim kilka ciekawych rozwiązań.
Sercem R 1300 GS Adventure jest legendarny silnik typu bokser, teraz bardziej kompaktowy i wydajniejszy niż kiedykolwiek. Przy pojemności 1300 cm³ generuje moc 107 kW, co przekłada się na 145 KM. Maksymalny moment obrotowy 149 Nm jest dostępny przy 6500 obr/min. Mamy tu więc do czynienia z najmocniejszym seryjnie produkowanym silnikiem BMW typu bokser.
Rama motocykla to całkowicie nowa konstrukcja z blachy stalowej o zwiększonej sztywności, uzupełniona kratownicową ramą tylną z aluminium. Elektronicznie regulowane zawieszenie Dynamic Suspension Adjustment (DSA) zdaniem producenta zapewnia precyzyjną adaptację amortyzacji do warunków jazdy i obciążenia.
BMW R 1300 GS Adventure oferuje cztery tryby jazdy, w tym „Enduro” – idealny na trudne szlaki. Nowy adaptacyjny układ regulacji wysokości pojazdu umożliwia dostosowanie zawieszenia do warunków terenowych i preferencji kierowcy. Dodatkowo, opcjonalny automatyczny asystent zmiany biegów (ASA) jeszcze bardziej upraszcza obsługę motocykla.
W kwestii bezpieczeństwa i oświetlenia, motocykl wyposażono w nowoczesne diodowe reflektory i systemy wspomagające jazdę. Mam tu między innymi na myśli aktywny regulator prędkości, system ostrzegania o kolizji czy układ zapobiegający uderzeniom z tyłu. Znajdziemy tu też nowy centralny kufer aluminiowy i systemy mocowań bagażu.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.