>
Kategorie: MotoryzacjaNewsy

To najpopularniejsza marka motoryzacyjna. Jej nazwa pada najczęściej w wyszukiwarce Google

To najczęściej wyszukiwana marka motoryzacyjna w Google. Popularny portal właśnie udostępnił istotne dane, wskazując jednostronnego zwycięzcę. Co więcej, nie jest to jego pierwsza wygrana. Domyślacie się, o jakiego producenta chodzi?

Raptem kilka dni temu została udostępniona lista rankingu sporządzona przez portal CompareTheMarket.com.au. W tajemniczym przedsięwzięciu chodzi o to, aby wykazać, którzy producenci motoryzacyjni cieszą się wśród internautów największą popularnością. Dzięki niemu dowiedzieliśmy się, jaka marka królowała w wyszukiwarce Google.

Nie wiem, czy kojarzycie, ale w ostatnim czasie informowałem was o kilku ciekawych osiągnięciach Toyoty. Te dotyczyły zarówno wysokiej sprzedaży modeli, jak i nagród za najbardziej niezawodne modele. Japoński producent w żadnym stopniu nie zamierza się zatrzymywać i zdominował także wspomniany ranking popularności.

Najczęściej wyszukiwana marka motoryzacyjna w Google – Toyota zwycięża

Fot. Toyota

Jest to piąty rok z rzędu, a zarazem szósty raz w ciągu ostatnich siedmiu lat, gdy japońska marka osiąga ten wynik. Dane za 2024 rok pokazują, że Toyota była najczęściej wyszukiwana w 64 krajach, co znacząco przewyższa wynik marki z drugiego miejsca, która dominowała w “zaledwie” 34 państwach.

Ranking obejmuje 155 państw i tworzony jest od 2018 roku. Serwis CompareTheMarket.com.au wskazuje na to, że siłą napędową Toyoty jest reputacja jako producenta niezawodnych pojazdów. Drugim czynnikiem decydującym o popularności marki jest szeroka gama aut.

Autorzy rankingu zauważają jeszcze, że japoński gigant jest szczególnie ceniony w regionach, gdzie liczą się trwałość, bezawaryjność i niskie koszty eksploatacji, takich jak Afryka, Azja, Ameryka Południowa oraz Bliski Wschód. Oczywiście musimy być świadomi, że każdy większy sukces marki także dokłada cegiełkę do tej popularności.

Toyota ma się czym pochwalić

Fot. Toyota

W końcu Toyota pozostaje największym producentem samochodów osobowych na świecie, sprzedając rocznie ponad 10 milionów pojazdów w ponad 170 krajach. Poza wspomnianymi osiągnięciami firma dąży do redukcji emisji dwutlenku węgla, stawiając na rozwój technologii zelektryfikowanych i niskoemisyjnych napędów.

Piotr Kaniewski