>
Kategorie: MotoryzacjaNewsy

Porsche prezentuje nowe sportowe cacko. To nie samochód na nasze portfele

Porsche poszerza portfolio sportowej ikony o nowe warianty. To pojazd z najwyższej półki zarówno pod względem specyfikacji, jak i niestety ceny. Już teraz mogę wam zdradzić, że nie jest to samochód dla zwykłego Kowalskiego…

Porsche zdecydowało się poszerzyć portfolio sportowej ikony o nowe warianty. Obietnice producenta są tu niezwykle ambitne, pojazd ma bowiem oferować największe osiągi w historii tego modelu. Potężny silnik to jedynie wierzchołek góry lodowej, gdyż specyfikacja samochodu skrywa znacznie więcej.

Niemiecki producent wprowadza na rynek odświeżony model 911 Carrera S, który ma wypełniać lukę między standardowym 911 Carrera a wyczynowym 911 Carrera GTS T-Hybrid. Samochód oferowany w wersjach Coupé oraz Cabriolet wyróżnia się udoskonalonym napędem, zwiększoną mocą oraz poszerzoną listą opcji personalizacji.

Porsche prezentuje nowy sportowy samochód – co o nim wiemy?

Porsche prezentuje nowe sportowe cackoPorsche prezentuje nowe sportowe cacko

Fot. Porsche

Serce nowego 911 Carrera S stanowi 3,0-litrowy silnik bokser z podwójnym turbodoładowaniem. Moc wzrosła do 480 KM, co stanowi 30 KM więcej niż w poprzedniku. Producent zdradza, że nowy moment obrotowy pojazdu wynosi 530 Nm. Dzięki zastosowaniu nowych turbosprężarek oraz zoptymalizowanemu chłodzeniu, samochód osiąga setkę w zaledwie 3,3 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 308 km/h.

Wyposażenie standardowe nowego modelu obejmuje m.in. większe obręcze, sportowy układ wydechowy oraz system Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+), niedostępny w podstawowej wersji 911 Carrera. Porsche wskazuje, że jednym z kluczowych atutów nowego Carrera jest zastosowanie nowoczesnych układów hamulcowych oraz sportowego zawieszenia, które przekłada się na doskonałą stabilność i precyzyjne prowadzenie.

Wnętrze 911 Carrera S zaskoczy was dbałością o detale i luksusowym wykończeniem. Standardowy pakiet skórzany w kolorze czarnym obejmuje fotele, deskę rozdzielczą i panele drzwi, z opcją rozszerzenia na dodatkowe elementy. Dostępne są również kontrastowe przeszycia w kolorze Crayon.

Poznaliśmy polską cenę nowego modelu

Fot. Porsche

Porsche przypomina potencjalnym klientom, że nowy model oferuje szeroką gamę opcji personalizacji. Dla przykładu możemy za dodatkową opłatą nabyć system podnoszenia przedniej osi lub pakiet Sport Chrono z aplikacją Porsche Track Precision. W Polsce możemy już składać zamówienia na Porsche 911 Carrera S, z napędem na tylne koła oraz nadwoziami Coupé i Cabriolet.

Chciałbym was zaskoczyć i powiedzieć, że Porsche zdecydowało się stworzyć samochód na miarę naszych portfeli. Niestety wówczas musiałbym was okłamać. Ceny w Polsce zaczynają się od 770 000 zł za wersję Coupé i 830 000 zł za Cabriolet, z uwzględnieniem podatku VAT.

Piotr Kaniewski