Zainteresowanie Xiaomi SU7 ciągle rośnie i chyba zaskoczyło nawet samego producenta. Plany sprzedażowe elektrycznego samochodu początkowo obejmowały głównie rynek w Chinach, ale pojawiły się nowe informacje. Wygląda na to, że firma wkrótce może wprowadzić ten bestseller także na rynki zagraniczne.
Sprzedaż Xiaomi SU7 rośnie w zaskakująco szybkim tempie. Ten pierwszy elektroniczny samochód firmy do tej pory kupiono w ponad 150 000 egzemplarzach. Rosnące zainteresowanie jest dobrą prognozą na debiut poza granicami Państwa Środka. Początkowo model nie miał opuszczać Chin aż do 2030 roku, ale prędko może się to zmienić.
Xiaomi SU7 powinien szybko opuścić Chiny
Popyt na ten model przewyższa aktualne moce produkcyjne. Aby sprostać oczekiwaniom rynku, Xiaomi buduje kolejną fabrykę – F2. Jej ukończenie powinno zwiększyć zdolności produkcyjne, a tym samym skrócić czas oczekiwania na dostawy. Xiaomi SU7 w 2024 roku sprzedano w dokładnie 139 487 sztukach. Wynik może robić wrażenie, zwłaszcza na tle początkowych prognoz.
Producent odpowiedzialny za ten samochód elektryczny — Xiaomi Auto — niespodziewanie osiągnął porozumienie z Hyperion Leasing. Firma jest spółką zależną państwowego koncernu China National Machinery Industry (SINOMACH). Ugoda zawarta pomiędzy przedsiębiorstwami ma na celu współpracę na kluczowych rynkach międzynarodowych.
Nie ujawniono jeszcze, jakie konkretne państwa brane są pod uwagę, ale istnieje duże prawdopodobieństwo, że chodzi np. o Rosję. Co prawda, do Federacji Rosyjskiej trafiło już blisko 200 sztuk Xiaomi SU7, choć sprzedaż odbywała się kanałami nieoficjalnymi. Na oficjalne potwierdzenie docelowych regionów przyjdzie jeszcze poczekać.
Dlaczego Xiaomi SU7 cieszy się takim wzięciem?
Przede wszystkim ze względu na korzystny stosunek ceny do jakości. Poza tym ekosystem stworzony przez Xiaomi cieszy się ogromną popularnością w kraju rodzimym producenta. Innowacyjna technologia w połączeniu ze świetnym wyglądem przypadła do gustu tysiącom użytkowników. Sam zaliczam się do tego grona, choć użytkownikiem pojazdu nie jestem.
Ceny mieszczą się w przedziale od 215 900 do 299 900 CNY (od 119 00 PLN do 165 000 PLN). Samochód dostępny jest w 10 wersjach kolorystycznych, w tym w nowo dodanej różowej barwie Magenta. Warto zauważyć, że Xiaomi SU7 zdołał kilkukrotnie przewyższyć sprzedaż Tesli Model 3 na chińskim rynku. Do wyboru dostępne są trzy warianty.
Pierwszy (Standard) posiada akumulator 73,6 kWh i zapewnia zasięg do 700 km. Z kolei drugi (Pro) posiada akumulator 94,3 kWh i pozwala przejechać do 830 km. Najmocniejszy z nich (Max) z napędem na cztery koła może pochwalić się akumulatorem 101 Wh, a także zasięgiem do 800 km.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Dodaj komentarz