>
Kategorie: MotoryzacjaNewsy

To najczęściej wybierane napędy. Dowiedzieliśmy się, w czym gustują klienci Forda

To najczęściej wybierane napędy wśród klientów Forda. Gigant motoryzacyjny pochwalił się ciekawymi statystykami, zdradzając kilka ciekawych rzeczy. Dowiedzieliśmy się dokładnie, jakie skrzynie biegów preferują kierowcy oraz jakie silniki były najczęściej wybierane w 2024 roku.

Raczej nikogo nie zaskoczę, pisząc, że w ofercie Forda znajdziemy szeroki asortyment. Ten jest na tyle duży, że raczej każdy mógłby znaleźć w nim coś dla siebie – gigant motoryzacyjny pod koniec lutego pochwalił się wyborem klientów osobowych samochodów. Oto jakie układy napędowe były najczęściej wybierane przez kierowców w 2024 roku.

Najczęściej wybierane napędy przez klientów Forda

To najczęściej wybierane napędyTo najczęściej wybierane napędy

Fot. Ford

W 2024 roku najczęściej wybieranym układem napędowym wśród modeli Forda była miękka hybryda MHEV. Aż 47,6% sprzedanych aut wyposażono w 1.0-litrowy silnik EcoBoost z systemem Mild Hybrid. Na drugim miejscu uplasowały się klasyczne jednostki benzynowe, które wybrało 18,9% klientów. Wśród nich znalazły się zarówno oszczędne silniki 1.5 EcoBoost, jak i potężne V6 w modelu Bronco oraz V8 w Mustangu.

Silniki wysokoprężne znalazły się na trzecim miejscu, z udziałem 17,4%. Najczęściej wybieraną jednostką był 115-konny silnik 1.5 EcoBlue. Kolejne miejsce zajęła klasyczna hybryda 2.5 FHEV, którą wybrało 12,9% nabywców Forda Kuga. Hybryda ta dostępna jest zarówno z napędem na przednią oś, jak i z systemem 4×4 Intelligent All-Wheel Drive.

Hybrydy typu plug-in hybrid (PHEV) stanowiły 1,9% sprzedaży, a ich oferta ograniczała się głównie do modelu Ford Kuga o mocy 243 KM. W statystykach uwzględniono również poprzednią generację Forda Explorera, który dysponował układem PHEV o mocy 457 KM, łączącym silnik 3.0 V6 z jednostką elektryczną.

W pełni elektryczne modele Forda stanowiły 1,3% sprzedaży, a najczęściej wybierano Mustanga Mach-E i nowego Explorera. Warto wspomnieć, że w tym roku elektryczna oferta marki powiększy się o modele Puma Gen-E oraz Ford Capri. Łącznie Ford oferuje już dziewięć modeli elektrycznych.

A co ze skrzyniami biegów i napędami?

Fot. Ford

Klienci Forda coraz częściej wybierają automatyczne skrzynie biegów – 77% sprzedanych aut osobowych wyposażono w automaty. Obejmują one zarówno klasyczne 7-, 8- i 10-biegowe przekładnie, jak i dwusprzęgłowe PowerShift oraz eCVT w modelach hybrydowych. Z kolei manualną skrzynię zdecydowało się wybrać 23% klientów.

Pod względem rodzaju napędu, aż 91,5% kupujących wybrało modele z napędem na jedną oś, w większości na przednią. Napęd na cztery koła (8,5% udziału) pojawił się m.in. w modelach Ford Bronco, Mustang Mach-E AWD oraz Kuga FHEV. Wśród popularnych wyborów znalazły się także elektryczne wersje Explorera i Capri.

Najczęściej wybieranym modelem Forda w Polsce w 2024 roku był Focus, a jego najpopularniejszą wersją – 1.0 EcoBoost 155 KM z 7-biegową skrzynią PowerShift (37,3% sprzedaży). W modelu Kuga dominowała klasyczna hybryda FHEV (55,6%). W Mustangu Mach-E najchętniej wybierano wariant RWD o mocy 268 KM (41%), a w Explorerze elektrycznym – 340-konną wersję AWD (63,5%).

W klasycznym Mustangu 55,3% klientów postawiło na wersję Dark Horse, a 44,7% na GT. Wśród pickupów Ford Ranger zanotował ogromny wzrost sprzedaży, a jego najpopularniejszą konfiguracją był silnik 2.0 EcoBlue 205 KM z 10-biegowym automatem i napędem e-4WD (70% sprzedaży). W modelu Ranger Raptor dominowała wersja 2.0 EcoBlue Bi-Turbo 210 KM (75,9%).

Piotr Kaniewski