>

To nowy rower elektryczny od Kross. Prosty jednoślad do miasta

W ofercie marki Kross na rok 2025 pojawił się bardzo klasycznie wyglądający elektryczny rower przeznaczony do jazdy po mieście. Kross Sentio Hybrid 1.0 504 to niezbyt drogi jednoślad, ale też niekoniecznie robiący wrażenie specyfikacją techniczną.

Jak na razie oferta marki Kross w kontekście e-bike’ów na rok 2025 jest dość skromna – na stronie internetowej producenta znajdziemy tylko kilka modeli, na dodatek przeznaczonych dla raczej bardziej zamożnych klientów i z charakterystyką do jazdy po znacznie trudniejszym terenie, niż miejskie alejki. Mowa tu chociażby o modelach Kross Moon Boost czy Kross Grist Boost.

Do miasta… i nigdzie indziej

Na szczęście nie brak także propozycji dla mniej wymagających użytkowników – mowa o modelu Kross Sentio Hybrid 1.0 504. Wystarczy tylko rzucić okiem na jego wygląd by stwierdzić, że miejski teren to jego naturalne środowisko, a jazda poza ulice miast niekoniecznie jest dobrym pomysłem.

fot. Kross

Mamy bowiem do czynienia z rowerem bazującym na ramie z obniżonym przekrokiem, wykonanej w całości z aluminium. Uwagę zwraca fakt, że baterię umieszczono w miejscu bagażnika, co jest niespecjalnie lubianym przez posiadaczy rowerów elektrycznych rozwiązaniem.

Kilkadziesiąt kilometrów na baterii z prostym silnikiem i napędem

Ogniwo ma pojemność 504 Wh, co powinno przełożyć się na możliwość przejechania rowerem kilkudziesięciu kilometrów na jednym ładowaniu. Silnik to również prosta, sprawdzona konstrukcja – Kross postawił na jednostkę Bafang G020 o momencie obrotowym wynoszącym raczej standardowe 45 Nm.

fot. Kross

Napęd także nie rzuca na kolana – oparto go o 8-rzędową kasetę marki Sunrace, a także tylną przerzutkę i manetkę od Microshift. Nieco zaskakuje brak hamulców tarczowych – Kross postawił tutaj na klasyczne v-brake’i, cechujące się raczej mniejszą sprawnością, jeśli chodzi o zatrzymywanie roweru.

Całą konstrukcję uzupełnia widelec SR Suntour NEX HLO o skoku 63 mm, a także 28-calowe opony Wanda o przekroju 1,75″. Rower dostępny jest w dwóch wariantach kolorystycznych – perłowo-czarnym oraz srebrno czarnym, a cena modelu Kross Sentio Hybrid 1.0 504 to 6999 złotych. Cóż – mam wrażenie, że z taką specyfikacją mogło być jednak nieco taniej…

źródło

Amadeusz Cyganek

Komentarze

  • Skąd info o hamulcach V-brake? Na zdjęciach, jak i na stronie producenta jest mowa o mechanicznych tarczówkach.