>
Kategorie: MotoryzacjaNewsy

Debiut nowego elektryka w Polsce. Trzy wersje do wyboru – czyli dla każdego coś dobrego

Debiut nowego elektryka w Polsce! Ford przedstawia solidnego kombivana, który kusi nie tylko solidną specyfikacją, ale również zaawansowanymi systemami wspierającymi kierowcę. Samochód sprzedawany jest w trzech wersjach wyposażenia. Ile przyjdzie zapłacić za nie kierowcom?

Ford wprowadza na polski rynek nowy model E-Tourneo Courier – kompaktowego, w pełni elektrycznego kombivana. Ten poza przestronnym wnętrzem ma do zaoferowania również nowoczesne technologie, oferując solidne wyposażenie i ekologiczne rozwiązania transportowe. Co więcej, wiadomo, ile kierowcy będą musieli za niego zapłacić.

Debiut nowego elektryka – dostaniecie go w trzech wersjach wyposażenia

Debiut nowego elektryka w PolsceDebiut nowego elektryka w Polsce

Fot. Ford

Nowy E-Tourneo Courier dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia: Trend, Titanium i Active. Każda z nich dostosowana została do różnych potrzeb użytkowników i mowa nie tylko o standardowych udogodnieniach, ale także zaawansowanych systemach wspomagających jazdę. Już bazowa wersja Trend zapewnia dość bogate wyposażenie standardowe, w tym 12-calowy ekran dotykowy, kamerę cofania i czujniki parkowania.

Wersja Titanium została wzbogacona m.in. o relingi dachowe, podgrzewane fotele i kierownicę oraz bezprzewodową ładowarkę do smartfonów. Najbogatsza odmiana Active oferuje dodatkowe systemy bezpieczeństwa, adaptacyjny tempomat oraz specjalne oznaczenia stylistyczne. W każdej wersji dostępny jest system One-Pedal Driving, który zwiększa efektywność energetyczną poprzez rekuperację.

E-Tourneo Courier napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM, który zapewnia moment obrotowy 290 Nm. Z kolei akumulator o pojemności 43 kWh pozwala na przejechanie do 288 km według cyklu WLTP. Dzięki możliwości szybkiego ładowania prądem stałym (DC) z mocą 100 kW, bateria może zostać uzupełniona od 10% do 80% w zaledwie 23 minuty.

Coś, co jeszcze zaskakuje w standardzie to przestrzeń bagażowa – ta wynosi 1188 litrów i może zostać zwiększona do 2162 litrów po złożeniu tylnych siedzeń. Znajdziemy tu również przedni 44-litrowy bagażnik, w którym powinny zmieścić się kable oraz drobne przedmioty. Kompaktowe wymiary pojazdu sprawiają, że spisze się zarówno w mieście, jak i w podróży.

Chętni muszą przygotować się na nie lada wydatek

Fot. Ford

Elektryczna wersja Couriera oferuje więcej technologii niż jego spalinowy odpowiednik – większe ekrany oraz dodatkowe systemy wspomagania kierowcy dostępne już w standardzie. Dodatkowym atutem jest możliwość skorzystania z dofinansowania w ramach programu „NaszEauto”, co może obniżyć cenę pojazdu do 113 873 zł brutto. Bez dofinansowania cennik auta prezentuje się następująco:

  • Wersja standardowa – od 125 100 zł netto,
  • Wersja Titanium – od 129 950 zł netto,
  • Wersja Active – od 134 150 zł netto.
Piotr Kaniewski