Mercedes przyspiesza cyfryzację sieci produkcyjnej. Wszystko kręci się wokół sztucznej inteligencji oraz robotów, które znacząco mają przyspieszyć cały proces przeprowadzany przez zakłady firmy na całym świecie. Mercedes zdradza, co dokładnie się zmieni i jak wpłynie to na etap produkcyjny.
Mercedes podobnie zresztą jak inni popularni producenci motoryzacyjni z nadzieją spoglądają w przyszłość. Już teraz wymyślane są nowe systemy bezpieczeństwa, czy nowe światła mające na celu poprawienie komfortu na drodze. Nikogo nie powinno dziwić, że zmiany zachodzą także w procesie produkcyjnym.
Na takie rozwiązanie zdecydował się wspomniany Mercedes, który przyspiesza cyfryzację sieci produkcyjnej. Kluczowym elementem tej transformacji jest rozwój ekosystemu MO360, wzbogaconego o sztuczną inteligencję i roboty humanoidalne. Firma wprowadza też technologie produkcji silników elektrycznych – wszystko to przełożyć ma się na efektywniejszą produkcję.
Mercedes przyspiesza cyfryzację sieci produkcyjnej
Istotnym elementem całego tego procesu jest Digital Factory Campus (MBDFC), uruchomiony w 2022 roku w Berlinie. Stał się on centrum rozwoju i testowania oprogramowania produkcyjnego, umożliwiając szybkie wdrażanie technologii w ramach globalnej sieci Mercedes-Benz. Wykorzystanie MO360 pozwala na skuteczną integrację danych i aplikacji, co sprzyja dynamicznej adaptacji nowoczesnych rozwiązań w zakładach na całym świecie.
W ramach strategii automatyzacji Mercedes-Benz inwestuje w rozwój robotyki humanoidalnej, wspierając firmę Apptronik – producenta robota Apollo. Nowoczesne roboty mają za zadanie usprawniać intralogistykę, transportując komponenty. Takie rozwiązanie może budzić obawy – w końcu co z prawdziwymi pracownikami? Producent zdradza, że roboty mają wspierać ludzi przy powtarzalnych zadaniach.
W tym wszystkim znalazło się również miejsce dla Chatbota. Mercedes wspomina o tym, iż zapewniają one szybki dostęp do baz danych produkcyjnych, ułatwiając konserwację maszyn i optymalizację operacji. AI analizują dane w czasie rzeczywistym, identyfikując potencjalne problemy jakościowe i sugerując ich rozwiązania.
Firma widzi w AI duży potencjał
Niemiecki producent od dawna powtarza, że widzi w sztucznej inteligencji narzędzie wspierające przyszłościową automatyzację. Patrząc na ostatnie osiągnięcia motoryzacyjnych gigantów ciężko się temu dziwić. Na sam koniec warto też wspomnieć o tym, że AI pełni istotną rolę w samych pojazdach – pod postacią wirtualnych asystentów.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Dodaj komentarz