Na rynku silników do rowerów elektrycznych już niebawem dojdzie do sporej zmiany. Niemiecki producent jednostek napędowych – Brose – postanowił wycofać się z tego segmentu. Co więcej, biznes zostanie sprzedany innemu istotnemu graczowi, choć nie z pierwszej ligi.
Silniki Brose pod względem popularności nie mogą równać się propozycjom od Bosch, Bafang czy Mahle, ale nadal jednostki napędowe tego producenta znajdowały się na wyposażeniu wielu ciekawych rowerów elektrycznych. To jednak już niebawem ulegnie zmianie, o czym poinformował sam producent.
Brose rezygnuje z silników do e-bike’ów. Zaskakujący nabywca
Brose w oficjalnym komunikacie przekazało, że już wkrótce dokona sprzedaży biznesu związanego z produkcją systemów napędowych do rowerów elektrycznych. Co więcej, znamy już jego nabywcę – to inny znany producent silników elektrycznych, mocno współpracujący zwłaszcza z firmą Giant, a więc Yamaha.

fot. Lidl
Na ten moment transakcja oczekuje na opinię regulatorów, ale raczej nic nie powinno przeszkodzić w jej finalizacji. Tej szefowie Brose spodziewają się w połowie 2025 r. Nie znamy także wartości tego przejęcia – jedno jest jednak pewne: to spory ruch na tym wciąż szybko rozwijającym się rynku.
Skąd ta decyzja?
Co jest powodem takiej decyzji Brose? Niemiecki producent podjął decyzję o restrukturyzacji swojego biznesu w celu osiągnięcia większej rentowności. Tym samym firma zamierza skupić się nad swoją główną działalnością – mowa tutaj o sektorze automotive, a także jednośladów z tradycyjnymi silnikami.

fot. Brose
Co więcej, przedstawiciele Brose mówią także o stosunkowo dużym nasyceniu rynku e-bike’ów, a także spadającej ich sprzedaży. Cóż – statystyki mówią co innego, ale (jak mawia klasyk) papier wszystko przyjmie. Co ciekawe, fabryka silników do rowerów elektrycznych w niemieckim Würzburgu wciąż będzie funkcjonować.
Na mocy umowy zakład będzie produkował jednostki napędowe dla Yamahy, choć tylko przez przejściowy okres wynoszący maksymalnie dwa lata. Na ten moment nie wiadomo także nic w kontekście rynkowej premiery nadchodzącego silnika Brose Drive3 Peak, który miał pojawić się na rynku w 2026 roku. Wydaje się jednak, że tego debiutu po prostu się nie doczekamy.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Dodaj komentarz