>
Kategorie: MotoryzacjaNewsy

To produkcyjna przyszłość motoryzacji. BMW wkrótce otworzy nowe drzwi

Produkcyjna przyszłość motoryzacji. BMW ma ambitne plany, aby wkrótce ją urzeczywistnić. Ciężko temu zaprzeczyć, patrząc jak zaawansowane i nowoczesne rozwiązania zostaną tam wprowadzone. Za niedługo pełna produkcja ruszy pełną parą.

Dopiero co informowaliśmy was o tym, że jedna z większych fabryk BMW przechodzi przez gruntowną przemianę, a tu już za rogiem producent szykuje kolejną huczną zapowiedź. Okazuje się bowiem, że zakład marki w Debreczynie jest na ostatnim etapie budowy, a linia montażowa już zaczęła działać.

Nowoczesne rozwiązania technologiczne i zaangażowanie zespołu pozwoliły na bezproblemowe uruchomienie systemów montażowych. Dzięki wirtualnemu planowaniu i testom BMW Group zdołało zoptymalizować procesy jeszcze przed ich fizycznym wdrożeniem. Szykuje się niemały przełom – czym charakteryzować będzie się nowa fabryka?

Produkcyjna przyszłość zdaniem BMW

Fot. BMW

Nowa linia produkcyjna bazuje na architekturze Neue Klasse, która upraszcza montaż pojazdów. Dzięki modularnym komponentom, uproszczonym wiązkom przewodów i zmniejszonej liczbie elementów łączących, proces produkcji jest bardziej efektywny. Architekturę strefowej wiązki przewodów zoptymalizowano tak, aby zmniejszyć masę o 30% i skrócić długość przewodów o 600 metrów.

Obecnie w fabryce powstają pojazdy testowe modelu BMW iX3. Sam zakład jest stopniowo przygotowywany do produkcji seryjnej. Szacuje się, że produkcja ruszy pełną parą pod koniec 2025 roku. Nowa fabryka została zaprojektowana specjalnie do montażu aut elektrycznych i będzie pierwszą w BMW Group działającą bez użycia paliw kopalnych.

Zakład od BMW czerpie to co najlepsze od innych fabryk

Fot. BMW

Planując nową fabrykę, BMW Group skorzystało z doświadczeń innych zakładów, m.in. w Lipsku i Lydii. Wykorzystano wirtualne projektowanie, co pozwoliło na optymalizację procesów produkcyjnych. Struktura „palców” znana z Lipska ułatwia transport komponentów, a układ linii montażowej wzorowano na fabryce w Chinach. Po raz pierwszy w historii BMW aż 80% komponentów jest dostarczanych bezpośrednio na linię montażową.

Nowoczesna architektura produkcji umożliwia cyfrową kontrolę jakości już na linii montażowej. To rozwiązanie pozwala na bieżąco wykrywać i korygować ewentualne nieprawidłowości. Procesy kontroli są w pełni zintegrowane z systemem produkcji i będą wdrażane także w innych fabrykach BMW Group, m.in. w Monachium.

Piotr Kaniewski