>
Kategorie: MotoryzacjaNewsy

Toyota wprowadza nowy napęd do popularnej terenówki. Poprawę widać na wielu płaszczyznach

Toyota wprowadza nowy napęd do popularnego samochodu terenowego. Hilux stał się bardziej ekonomiczny, wydajniejszy, zachowując przy tym jednocześnie wysoką wytrzymałość. To jedna z największych zmian dokonana w pojeździe od momentu jego debiutu.

Ostatnie kilka miesięcy było dla Toyoty niezwykle obfitym w zmiany okresem. W końcu informowaliśmy Was o nowym sposobie producenta na wykorzystanie zużytych baterii z samochodów elektrycznych oraz hybryd. Następnie pisaliśmy o uruchomieniu nowego zakładu zajmującego się odzyskiwaniem podzespołów z pojazdów wycofanych z eksploatacji. Teraz przyszła pora na zmiany w popularnej terenówce.

Toyota Hilux po raz pierwszy w historii może pochwalić się otrzymaniem napędu Mild-hybrid 48V, który poprawia płynność pracy i zmniejsza hałas oraz wibracje. Jak podaje sama Toyota, układ hybrydowy w żadnym stopniu nie wpłynął negatywnie na ładowność, zdolność holowania ani właściwości terenowe.

Toyota Hilus z napędem Mild-hybrid 48V – co warto wiedzieć?

Toyota wprowadza nowy napęd do popularnej terenówkiToyota wprowadza nowy napęd do popularnej terenówki

Fot. Toyota

Nowy system hybrydowy współpracuje z 2,8-litrowym silnikiem wysokoprężnym oraz generatorem elektrycznym. Litowo-jonowy akumulator 48V i konwerter DC-DC zapewniają do 12 kW dodatkowej mocy i 65 Nm momentu obrotowego podczas przyspieszania. Pozwala to obniżyć prędkość biegu jałowego z 720 do 600 obr./min, co z kolei przekłada się na sprawniejsze pokonywanie przeszkód.

Hilux Mild-hybrid 48V jest oferowany wyłącznie z nadwoziem o podwójnej kabinie i dostępny w wersjach Active, Executive i Invincible. Dzięki elektryfikacji zachował pełną funkcjonalność użytkową – ładowność do 1000 kg i zdolność holowania 3500 kg. Rama nośna oraz zawieszenie z resorami piórowymi i podwójnymi amortyzatorami mają zapewnić wysoką wytrzymałość, przy jednoczesnym zachowaniu komfortu.

Prześwit podwozia wynosi 310 mm, a kąty natarcia i zejścia to odpowiednio 29 i 26 stopni, co przekłada się na dobre właściwości terenowe. Hilux pokonuje brody o głębokości 700 mm dzięki kompaktowemu akumulatorowi ważącemu 7,6 kg, który znajduje się wewnątrz kabiny. System chłodzenia baterii pobiera powietrze z przodu pojazdu, a filtr zabezpiecza przed kurzem.

Na tym dobre wiadomości się nie kończą

Fot. Toyota

Powinniście także wiedzieć, że pojazd jest kompatybilny z paliwem HVO100, produkowanym w 100% ze źródeł odnawialnych. Dzięki temu nowa hybrydowa wersja Hiluxa nie tylko poprawia osiągi, ale również ogranicza negatywny wpływ na środowisko. Na samym końcu grzechem byłoby nie wspomnieć o zaimplementowanym systemie.

Hilux Mild-hybrid 48V został wyposażony w system Multi-Terrain Select (MTS), który pozwala dostosować napęd do warunków drogowych. Sześć trybów – Sand, Mud, Rock, Dirt, Snow i Auto – zmienia ustawienia zawieszenia, hamulców i systemu stabilizacji toru jazdy, maksymalizując trakcję w wielu warunkach.

Piotr Kaniewski