Fot. Toyota
Toyota wprowadza nowy napęd do popularnego samochodu terenowego. Hilux stał się bardziej ekonomiczny, wydajniejszy, zachowując przy tym jednocześnie wysoką wytrzymałość. To jedna z największych zmian dokonana w pojeździe od momentu jego debiutu.
Ostatnie kilka miesięcy było dla Toyoty niezwykle obfitym w zmiany okresem. W końcu informowaliśmy Was o nowym sposobie producenta na wykorzystanie zużytych baterii z samochodów elektrycznych oraz hybryd. Następnie pisaliśmy o uruchomieniu nowego zakładu zajmującego się odzyskiwaniem podzespołów z pojazdów wycofanych z eksploatacji. Teraz przyszła pora na zmiany w popularnej terenówce.
Toyota Hilux po raz pierwszy w historii może pochwalić się otrzymaniem napędu Mild-hybrid 48V, który poprawia płynność pracy i zmniejsza hałas oraz wibracje. Jak podaje sama Toyota, układ hybrydowy w żadnym stopniu nie wpłynął negatywnie na ładowność, zdolność holowania ani właściwości terenowe.
Nowy system hybrydowy współpracuje z 2,8-litrowym silnikiem wysokoprężnym oraz generatorem elektrycznym. Litowo-jonowy akumulator 48V i konwerter DC-DC zapewniają do 12 kW dodatkowej mocy i 65 Nm momentu obrotowego podczas przyspieszania. Pozwala to obniżyć prędkość biegu jałowego z 720 do 600 obr./min, co z kolei przekłada się na sprawniejsze pokonywanie przeszkód.
Hilux Mild-hybrid 48V jest oferowany wyłącznie z nadwoziem o podwójnej kabinie i dostępny w wersjach Active, Executive i Invincible. Dzięki elektryfikacji zachował pełną funkcjonalność użytkową – ładowność do 1000 kg i zdolność holowania 3500 kg. Rama nośna oraz zawieszenie z resorami piórowymi i podwójnymi amortyzatorami mają zapewnić wysoką wytrzymałość, przy jednoczesnym zachowaniu komfortu.
Prześwit podwozia wynosi 310 mm, a kąty natarcia i zejścia to odpowiednio 29 i 26 stopni, co przekłada się na dobre właściwości terenowe. Hilux pokonuje brody o głębokości 700 mm dzięki kompaktowemu akumulatorowi ważącemu 7,6 kg, który znajduje się wewnątrz kabiny. System chłodzenia baterii pobiera powietrze z przodu pojazdu, a filtr zabezpiecza przed kurzem.
Powinniście także wiedzieć, że pojazd jest kompatybilny z paliwem HVO100, produkowanym w 100% ze źródeł odnawialnych. Dzięki temu nowa hybrydowa wersja Hiluxa nie tylko poprawia osiągi, ale również ogranicza negatywny wpływ na środowisko. Na samym końcu grzechem byłoby nie wspomnieć o zaimplementowanym systemie.
Hilux Mild-hybrid 48V został wyposażony w system Multi-Terrain Select (MTS), który pozwala dostosować napęd do warunków drogowych. Sześć trybów – Sand, Mud, Rock, Dirt, Snow i Auto – zmienia ustawienia zawieszenia, hamulców i systemu stabilizacji toru jazdy, maksymalizując trakcję w wielu warunkach.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.