>
Kategorie: MotoryzacjaNewsy

Chiński elektryczny SUV wjeżdża do Polski. Poza mocnym silnikiem oferuje zasięg przekraczający 970 km

Mocny elektryczny SUV z Chin wjeżdża na polskie salony. To pojazd, który poza kapitalnym silnikiem ma również do zaoferowania potężny akumulator – łącznie ma zapewnić on zasięg przekraczający 970 km. A cena? Cóż takie rzeczy mało nie kosztują.

Leapmotor to chiński producent samochodów elektrycznych, o którym coraz głośniej możemy usłyszeć również w Polsce. Pojazdy marki charakteryzują się dość solidną specyfikacją oraz co najważniejsze, gigantycznymi zasięgami. Nowa wersja SUV-a producenta właśnie trafiła na nasz rynek.

Mocny SUV z Chin wjeżdża na polskie salony

Chiński elektryczny SUV wjeżdża do PolskiChiński elektryczny SUV wjeżdża do Polski

Fot. Leapmotor

Leapmotor kontynuuje ekspansję na polskim rynku, wprowadzając nową wersję modelu C10 w wariancie REEV (Range-Extended Electric Vehicle). Nowoczesne rozwiązanie technologiczne łączy zalety napędu elektrycznego z pokładowym generatorem energii, co z kolei przekłada się na zasięg przekraczający 970 km w cyklu mieszanym WLTP. Jak na razie model dostępny jest w premierowej ofercie od 149 900 zł w autoryzowanych salonach sprzedaży.

Technologia Range Extender eliminuje obawy o zasięg pojazdu, umożliwiając użytkownikowi podróżowanie na długich trasach bez konieczności częstego ładowania. Akumulator o pojemności 28,4 kWh współpracuje z silnikiem benzynowym 1.5 l, który pełni funkcję generatora energii elektrycznej. W rezultacie C10 REEV wyróżnia się niską emisją CO2 na poziomie 10 g/km.

Pojazd oferuje trzy sposoby ładowania: szybkie ładowanie prądem stałym (DC) o mocy do 65 kW, ładowanie prądem zmiennym (AC) o mocy do 6,6 kW oraz ładowanie poprzez pokładowy generator. Dzięki wysokowydajnemu systemowi konwersji energii, C10 REEV uzyskuje efektywność spalania na poziomie 0,3 L/kWh.

Koła pojazdu napędza silnik elektryczny o mocy 215 KM i momencie obrotowym 320 Nm. System jazdy obejmuje cztery tryby zarządzania energią: EV+, EV, FUEL oraz POWER+. Użytkownik może dostosować sposób działania napędu do swoich potrzeb, wybierając pomiędzy trybem wyłącznie elektrycznym a wspomaganiem generatorem spalinowym. W trybie EV+ pojazd korzysta wyłącznie z akumulatora, natomiast tryb POWER+ zapewnia stałe doładowywanie baterii przez silnik spalinowy.

Wnętrze modelu Leapmotor C10 REEV oferuje nowoczesne technologie. Cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,25 cala oraz centralny ekran dotykowy 14,6 cala zapewniają intuicyjną obsługę systemów pojazdu. Dodatkowo, pojemny bagażnik o objętości 400 litrów oraz praktyczne schowki zapewnią wam sporo miejsca do zagospodarowania.

Chiński producent nie powiedział jeszcze ostatniego słowa

Fot. Leapmotor

Leapmotor planuje dalszą ekspansję na rynku europejskim, wprowadzając nowe modele w ciągu najbliższych trzech lat. Poza C10, oferta obejmuje kompaktowy model T03, który zapewnia dostęp do mobilności elektrycznej w segmencie miejskim. Marka już teraz zapowiada, że koncentruje się na rozwoju innowacyjnych technologii – ma się to łączyć z wysoką wydajnością przy jednoczesnym wsparciu ekologii.

Piotr Kaniewski