>
Kategorie: MotoryzacjaNewsy

Ten producent motoryzacyjny króluje w Polsce. Oto modele cieszące się największą popularnością

Ten producent ma się czym chwalić. Samochody Toyoty po pierwszym kwartale tego roku cieszą się niemałą popularnością zarówno wśród firm, jak i prywatnych kierowców. Marka pochwaliła się dokładnymi wynikami. Oto jej hity rynkowe.

Toyota w ostatnim czasie podjęła kilka śmiałych, a zarazem opłacalnych ruchów. W pierwszej kolejności marka opatentowała dość wydajny sposób na wykorzystanie zużytych baterii z samochodów, a następnie zdecydowała się uruchomić nowy zakład zajmujący się odzyskiwaniem podzespołów. W międzyczasie nie zaniedbała również swoich pojazdów – jeden z nich otrzymał po raz pierwszy napęd Mild-hybrid 48V.

Japoński producent zakończył pierwszy kwartał 2025 roku jako lider polskiego rynku motoryzacyjnego. Zarejestrowano aż 26 817 samochodów marki, co przełożyło się na 16,9% udziału w rynku. To blisko dwukrotnie więcej niż wynik producenta z drugiego miejsca. Toyota cieszyła się popularnością zarówno u klientów indywidualnych, jak i firmy.

Ten producent cieszy się dużą popularnością po pierwszym kwartale

Ten producent motoryzacyjny króluje w PolsceTen producent motoryzacyjny króluje w Polsce

Fot. Toyota

W samym marcu z salonów Toyoty wyjechało 8436 pojazdów. Osoby prywatne zarejestrowały 2513 samochodów, natomiast do przedsiębiorstw trafiły 5923 egzemplarze. Jak podaje sama marka, to właśnie te wyniki utrzymały ją na pozycji numer jeden. Wróćmy jednak do głównego tematu – jak sytuacja wyglądała w całym pierwszym kwartale?

Corolla wciąż pozostaje najchętniej wybieranym modelem w Polsce, utrzymując tę pozycję od 2021 roku. W pierwszym kwartale 2025 roku zarejestrowano 5794 egzemplarze tego auta. W marcu przybyło 1870 nowych Corolli.

W zestawieniu dziesięciu najpopularniejszych modeli w kraju znalazły się cztery Toyoty. Trzecie miejsce zajęła Toyota C-HR, z wynikiem 4527 rejestracji i 23% wzrostem. Yaris Cross uplasował się na piątym miejscu z 3054 sztukami. Szóste miejsce przypadło klasycznemu Yarisowi z 2871 sztukami.

Na tym zestawienie się jednak nie kończy

Fot. Toyota

Toyota przewodzi aż w pięciu segmentach rynku. Aygo X zdobył ponad 50% udziału w klasie najmniejszych aut. Yaris był liderem segmentu B, a Yaris Cross prowadził wśród miejskich crossoverów. Corolla z kolei pozostaje najpopularniejszym modelem kompaktowym w Polsce z 24% udziału.

W segmencie C-SUV największym zainteresowaniem cieszyła się Toyota C-HR z udziałem 17,2%. Corolla Cross dołożyła 1360 rejestracji, co dało jej 5,2% udziału w segmencie. W segmencie D Toyota Camry zajęła drugą pozycję z 1538 zarejestrowanymi egzemplarzami. Jej udział w rynku wyniósł natomiast 19,2%.

Piotr Kaniewski