>

400 km zasięgu w 5 minut ładowania? Te samochody od BYD mogą zrobić furorę

Chiński producent samochodów BYD zapowiedział premierę dwóch nowych modeli elektrycznych. Nowe auta: sedan Han L i SUV Tang L oficjalnie zadebiutują już 9 kwietnia. Oba modele będą korzystać z nowej platformy Super e-Platform, która umożliwia ultraszybkie ładowanie. Podobno wystarczy zaledwie 5 minut, by zwiększyć zasięg pojazdu o 400 kilometrów.

Premiera BYD Han L i BYD Tang L odbędzie się w Pekinie o godzinie 19:00 czasu lokalnego. Informację potwierdzono w oficjalnym wpisie marki na platformie Weibo. Producent nazywa nowe modele swoimi flagowcami i przełomem w segmencie aut elektrycznych. Technologia zastosowana w tych pojazdach może mocno wpłynąć na rynek e-mobilności.

Tesla traci przewagę lidera na rynku? BYD z nową technologią przegania giganta.

Superszybkie ładowanie i wyjątkowe osiągi BYD Han L oraz BYD Tang L

Nowa platforma Super e-Platform umożliwia ładowanie z mocą do 1 megawata, co jest dwukrotnie większą wartością niż w przypadku Superchargerów Tesli. Dzięki temu BYD Han L i BYD Tang L staną się najszybciej ładującymi się samochodami osobowymi na rynku. To może znacząco skrócić czas postoju na stacji ładowania. Zapowiedź 5-minutowego ładowania, które przełoży się na zasięg 400 km, brzmi obiecująco.

BYD Han L / fot. producenta

Oba modele będą miały również świetne osiągi. Według dostępnych informacji, Sedan Han L rozpędza się od 0 do 100 km/h w 2,7 sekundy, a SUV Tang L w około 3,7 sekundy. Samochody zostały wyposażone ponadto w system God Eye, czyli technologię opartą na LiDAR-ze, która ma konkurować z autopilotem Tesli.

Ceny startowe wyniosą od 270 000 juanów za Han L i 280 000 juanów za Tang L. W bezpośrednim przeliczeniu to około 145 000 złotych oraz 150 000 złotych. Oba pojazdy są już dostępne w przedsprzedaży w Chinach.

Producent planuje również rozbudować infrastrukturę ładowania

Wraz z premierą nowych modeli BYD planuje rozwinięcie sieci szybkiego ładowania. Firma ogłosiła, że chce zbudować 4 000 nowych punktów ładowania w całych Chinach.

Około 500 z nich ma być gotowych jeszcze przed wprowadzeniem Han L i Tang L do salonów. To ma zapewnić kierowcom komfort i łatwy dostęp do pełni możliwości nowej technologii.

Źródło (1, 2)

Patryk Michał Zimowski