fot. Skoda
Już wkrótce do sprzedaży trafi nowy, elektryczny samochód Skody o bardzo sportowym usposobieniu. Skoda Elroq RS to ciekawie prezentujący się crossover z dwoma silnikami elektrycznymi, dzięki którym prędkość 100 km/h osiągniemy w nieco ponad 5 sekund.
Skoda Elroq to najtańszy elektryczny samochód w portfolio czeskiego producenta. Teraz ten popularny model doczekał się nowej, usportowionej wersji RS, dzięki czemu klasycznie prezentujący się crossover zyska stylistykę przypominającą nieco dynamicznie prezentujące się hot hatche.
Nowy, kompaktowy elektryczny crossover od Skody zostanie wyposażony w dwa silniki elektryczne o mocy 340 koni mechanicznych. To ma pozwolić na osiągnięcie prędkości 100 km/h w zaledwie 5,4 sekundy – zauważalnie szybciej od innego poliftowego modelu z napędem elektrycznym, Enyaq RS.
Skoda Elroq RS ma bazować na platformie MEB, którą zastosowano chociażby w modelu Volkswagen ID.3. Maksymalna prędkość rozwijana przez ten samochód to 180 km/h, a na pokładzie znajdziemy baterię o pojemności 84 kWh, a więc nieco większą niż w bazowym modelu.
Uwagę zwraca zwiększenie prędkości ładowania – energię możemy uzupełniać z mocą 185 kW, dzięki czemu naładowanie baterii z 10 do 80 proc. może zająć zaledwie 26 minut. W przypadku zastosowania domowej ładowarki o mocy 11 kW, pełne naładowanie samochodu potrwa znacznie dłużej, bo ok. 8 godzin. Jeśli chodzi o zasięg, ten pozostaje na bardzo przyzwoitym poziomie 550 km na jednym ładowaniu.
Skoda nie zapomniała także nowych elementach wizualnych – w oczy rzuca się przede wszystkim agresywna stylistyka z wyraźnymi, czarnymi akcentami. Nie brak także sportowych foteli kubełkowych z seledynowymi elementami, a także zintegrowanym zagłówkiem, podgrzewaniem i masażem.
Skoda Elroq RS otrzymała także adaptacyjne podwozie, jak również wzmocnione hamulce o wyższej odporności na przegrzanie z dwutłoczkowymi, czerwonymi zaciskami. Cena? Nie znamy na razie kompletnej wyceny poszczególnych wariantów – warto jednak pamiętać, że topowy wariant Skody Elroq – 85 Sportline – kosztuje 200 500 złotych. Wariant RS zapewne będzie nieco droższy.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.