Fot. Stelleantis
Fabryka w Tychach wypuszcza z taśmy produkcyjnej kolejny hit, który już wkrótce powędruje do klientów z Europy. Już teraz mogę wam zdradzić, że chodzi o wydajną bestię z napędem na cztery koła. Co warto o niej wiedzieć?
W ostatnim czasie kilkukrotnie już informowaliśmy was o zakładzie Stellantis w Tychach. Z jednej strony pisaliśmy o zachodzących w środku zmianach, w tym modernizacji. Z drugiej zaś wspominaliśmy o tym, że fabryka rozpoczęła produkcję Jeepa Avengera 4xe z napędem na cztery koła.
Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 z napędem na wszystkie koła jest już produkowana w zakładzie Stellantis w Tychach i wkrótce pierwsze modele trafią do klientów z Europy. Mowa o modelu łączącym napęd hybrydowy z automatyczną aktywacją tylnej osi. Przypominamy, co takiego charakteryzuje pojazd Alfy Romeo.
W Juniorze Ibrida Q4 zastosowano napęd hybrydowy oparty na technologii 48V. Silnik 1.2 o mocy 136 KM współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 21 kW każdy, co pozwala na osiąganie optymalnego rozkładu momentu obrotowego. Jeden z silników znajduje się na przedniej osi i jest zintegrowany z sześciobiegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów, natomiast drugi napędza tylną oś, wprowadzając w ruch koła bez fizycznego połączenia między osiami.
Aby dostosować pojazd do różnych warunków drogowych, model wyposażono w selektor Alfa Romeo DNA, który pozwala kierowcy na zmianę ustawień w zależności od preferencji i sytuacji. Tryb „Dynamic” oferuje sportowe wrażenia z maksymalną mocą. Tryb „Natural” zapewnia optymalną moc do codziennego użytku, natomiast tryb „Q4” dostosowuje pojazd do trudniejszych warunków drogowych, zapewniając maksymalną przyczepność i bezpieczeństwo. Tryb „Advanced Efficiency” natomiast, dba o efektywność energetyczną, optymalizując zużycie paliwa.
Ważnym elementem konstrukcji Juniora Ibrida Q4 jest zastosowanie niezależnego tylnego zawieszenia typu MultiLink, które po raz pierwszy pojawiło się na tej platformie. System ten, stworzony specjalnie z myślą o tym modelu, poprawia komfort jazdy i stabilność pojazdu na nierównych nawierzchniach. Dzięki braku fizycznego połączenia między osiami, masa pojazdu została znacznie zmniejszona, co przekłada się na niskie zużycie paliwa i emisję CO₂ poniżej 120 g/km.
Tyski zakład jest producentem Alfy Romeo Junior, dlatego bardzo ważne jest dla nas jego przyjęcie przez rynki, na których jest sprzedawany. Z satysfakcją mogę powiedzieć, że Junior osiąga imponujące wyniki: w zaledwie kilka miesięcy od debiutu klienci złożyli już ponad 30 000 zamówień na ten model na całym świecie, co jest dowodem ogromnego zaufania do marki. Z kolei dla nas, jako producenta, to jasny sygnał, że jako zakład mamy bardzo wymierny wkład w utrzymanie tego zaufania, dzięki wyśrubowanym parametrom jakościowym, wbudowanym w nasz proces produkcyjny. Mają one istotne znaczenie dla doświadczenia naszych klientów z jazdy Juniorem – powiedział Janusz Puzoń, dyrektor zakładu Stellantis w Tychach.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Komentarze
Napisać o aucie z silnikiem 1.2 "Bestia" to jakiś żart. Chyba się Redaktor piszący artykuł zagalopował