Fot. Hyundai
Wodorowy SUV od popularnego koreańskiego producenta został oficjalnie zaprezentowany. Dowiedzieliśmy się, o jakie rozwiązania postanowiono go wzbogacić oraz czym będzie wyróżniał się na tle poprzedników. Warto podkreślić, że poznaliśmy mniej więcej okres, w jakim ten zadebiutuje.
Raptem kilka dni temu informowaliśmy was o tym, że miejski elektryk Hyundaia trafił oficjalnie do polskiej dystrybucji. Nieco wcześniej pisaliśmy o testach nowej technologii mającej na celu zwiększyć produktywność zakładów. Mówiąc krótko: koreański producent w ostatnim czasie miał ręce pełne roboty. Tym razem marka przedstawiła nowego SUV-a.
Hyundai Motor Company zaprezentował nowy model NEXO – SUV-a napędzanego wodorowymi ogniwami paliwowymi (FCEV). Debiut miał miejsce podczas targów Mobility Show w Korei. Już teraz wiadomo, że nowa generacja NEXO ma zasięg ponad 700 km, a jego tankowanie trwać ma zaledwie 5 minut. Co dokładnie o nim wiadomo?
Druga generacja NEXO bazuje na 27-letnim doświadczeniu Hyundai w zakresie technologii wodorowej. Hyundai od dłuższego czasu stara się umacniać pozycję jako firmy inwestującej w obszary zróżnicowanej mobilności. Wodorowy SUV stanowić ma odpowiedź na wyzwania związane z emisją dwutlenku węgla.
Design NEXO inspirowany jest koncepcją „Art of Steel”, która łączy wytrzymałość materiałów z ich estetycznym wykończeniem. Stylizacja nadwozia, z charakterystycznymi poziomymi liniami i reflektorami HTWO, nadaje autu surowy, a jednocześnie elegancki charakter. Jak podkreśla sam producent, sylwetka pojazdu dostosowana jest do potrzeb zarówno miejskich, jak i dłuższych podróży.
Wnętrze nowego NEXO zaprojektowano z naciskiem na ergonomię i komfort. Zakrzywiony ekran, nowoczesna konsola oraz cyfrowe lusterka boczne podnoszą funkcjonalność kabiny. Fotele Premium Relaxation zapewniają większą przestrzeń dla pasażerów, a pojemność bagażnika zwiększono do 993 litrów.
Nowy układ napędowy zapewnia łączną moc 190 kW – znacznie więcej niż poprzednia generacja. Ulepszony akumulator i ogniwo paliwowe pozwalają osiągnąć przyspieszenie 0-100 km/h w 7,8 sekundy. Wydajność układu FC została zoptymalizowana, także w warunkach niskich temperatur. Dzięki funkcji „Wake Up”, pojazd łatwiej uruchomić zimą.
Zwiększona pojemność zbiornika wodoru do 6,69 kg nie wpłynęła na przestrzeń pasażerską. Lepsza gęstość magazynowania i zoptymalizowane zarządzanie energią przekładają się na większy zasięg jazdy. Hyundai wyposażył NEXO w system planowania trasy, który automatycznie uwzględnia najbliższe stacje tankowania wodoru.
System informacyjno-rozrywkowy ccNC obejmuje dwa 12,3-calowe ekrany oraz wsparcie dla Apple CarPlay i Android Auto. Nowością jest funkcja rozpoznawania głosu z wykorzystaniem AI, umożliwiająca bardziej naturalną interakcję z pojazdem. Wysokiej klasy nagłośnienie Bang & Olufsen oraz head-up display zwiększają komfort. Nowy NEXO trafi na światowe rynki pod koniec tego roku.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.