>
Kategorie: MotoryzacjaNewsy

Nowy wodorowy SUV zaprezentowany. Jest trwalszy i wydajniejszy od poprzedników

Wodorowy SUV od popularnego koreańskiego producenta został oficjalnie zaprezentowany. Dowiedzieliśmy się, o jakie rozwiązania postanowiono go wzbogacić oraz czym będzie wyróżniał się na tle poprzedników. Warto podkreślić, że poznaliśmy mniej więcej okres, w jakim ten zadebiutuje.

Raptem kilka dni temu informowaliśmy was o tym, że miejski elektryk Hyundaia trafił oficjalnie do polskiej dystrybucji. Nieco wcześniej pisaliśmy o testach nowej technologii mającej na celu zwiększyć produktywność zakładów. Mówiąc krótko: koreański producent w ostatnim czasie miał ręce pełne roboty. Tym razem marka przedstawiła nowego SUV-a.

Hyundai Motor Company zaprezentował nowy model NEXO – SUV-a napędzanego wodorowymi ogniwami paliwowymi (FCEV). Debiut miał miejsce podczas targów Mobility Show w Korei. Już teraz wiadomo, że nowa generacja NEXO ma zasięg ponad 700 km, a jego tankowanie trwać ma zaledwie 5 minut. Co dokładnie o nim wiadomo?

Nowy wodorowy SUV od koreańskiego producenta

Nowy wodorowy SUV zaprezentowanyNowy wodorowy SUV zaprezentowany

Fot. Hyundai

Druga generacja NEXO bazuje na 27-letnim doświadczeniu Hyundai w zakresie technologii wodorowej. Hyundai od dłuższego czasu stara się umacniać pozycję jako firmy inwestującej w obszary zróżnicowanej mobilności. Wodorowy SUV stanowić ma odpowiedź na wyzwania związane z emisją dwutlenku węgla.

Design NEXO inspirowany jest koncepcją „Art of Steel”, która łączy wytrzymałość materiałów z ich estetycznym wykończeniem. Stylizacja nadwozia, z charakterystycznymi poziomymi liniami i reflektorami HTWO, nadaje autu surowy, a jednocześnie elegancki charakter. Jak podkreśla sam producent, sylwetka pojazdu dostosowana jest do potrzeb zarówno miejskich, jak i dłuższych podróży.

Wnętrze nowego NEXO zaprojektowano z naciskiem na ergonomię i komfort. Zakrzywiony ekran, nowoczesna konsola oraz cyfrowe lusterka boczne podnoszą funkcjonalność kabiny. Fotele Premium Relaxation zapewniają większą przestrzeń dla pasażerów, a pojemność bagażnika zwiększono do 993 litrów.

Nowy układ napędowy zapewnia łączną moc 190 kW – znacznie więcej niż poprzednia generacja. Ulepszony akumulator i ogniwo paliwowe pozwalają osiągnąć przyspieszenie 0-100 km/h w 7,8 sekundy. Wydajność układu FC została zoptymalizowana, także w warunkach niskich temperatur. Dzięki funkcji „Wake Up”, pojazd łatwiej uruchomić zimą.

Hyundai NEXO ma do zaoferowania jeszcze więcej

Fot. Hyundai

Zwiększona pojemność zbiornika wodoru do 6,69 kg nie wpłynęła na przestrzeń pasażerską. Lepsza gęstość magazynowania i zoptymalizowane zarządzanie energią przekładają się na większy zasięg jazdy. Hyundai wyposażył NEXO w system planowania trasy, który automatycznie uwzględnia najbliższe stacje tankowania wodoru.

System informacyjno-rozrywkowy ccNC obejmuje dwa 12,3-calowe ekrany oraz wsparcie dla Apple CarPlay i Android Auto. Nowością jest funkcja rozpoznawania głosu z wykorzystaniem AI, umożliwiająca bardziej naturalną interakcję z pojazdem. Wysokiej klasy nagłośnienie Bang & Olufsen oraz head-up display zwiększają komfort. Nowy NEXO trafi na światowe rynki pod koniec tego roku.

Piotr Kaniewski