>
Kategorie: MotoryzacjaNewsy

To najpopularniejsza hybryda tego producenta. Właśnie pobiła kolejny rekord

Najpopularniejsza hybryda Toyoty zaliczyła kolejny sukces – tym razem pobiła rekord sprzedaży. Producent z tej okazji postanowił pochwalić się ciekawymi statystykami związanymi z jego flagowym modelem.

Toyota w ostatnim czasie w ogóle się nie zatrzymuje. Niedawno zaprezentowana została odświeżona wersja modelu Yaris Cross na rok 2025. Wcześniej firma zajęła się uruchomieniem nowego zakładu zajmującego się odzyskiwaniem podzespołów. Pisaliśmy wam nawet o sukcesie marki za pierwszy kwartał tego roku. Na konto japońskiego producenta trafiło kolejne osiągnięcie.

Toyota świętuje sprzedaż 100 000. egzemplarza hybrydowej Corolli w Polsce. Jubileuszowy model to dynamiczna wersja GR SPORT z nadwoziem TS Kombi i układem 2.0 Hybrid o mocy 178 KM. Auto wyróżnia się lakierem Super Green z kontrastowym czarnym dachem. Z tej okazji marka pochwaliła się bardzo ciekawymi statystykami.

To najpopularniejsza hybryda tego japońskiego producenta

To najpopularniejsza hybryda tego producentaTo najpopularniejsza hybryda tego producenta

Fot. Toyota

Corolla Hybrid to obecnie najpopularniejszy model Toyoty z napędem hybrydowym w Polsce. Stanowi aż 27,1% wszystkich hybryd marki sprzedanych w naszym kraju. Od debiutu w 2019 roku do końca marca 2025 sprzedano 100 360 egzemplarzy tego modelu. To pierwszy samochód Toyoty z napędem hybrydowym, który osiągnął sześciocyfrowy wynik sprzedaży.

Największym zainteresowaniem w salonach cieszy się Corolla z napędem 1.8 Hybrid (140 KM), która stanowi 90% wszystkich zamówień. Toyota zdradza, że najczęstszym wyborem klientów są praktyczne nadwozia TS Kombi, które odpowiada za 52% sprzedaży. Wersja Sedan to 43% zamówień, a Hatchback stanowi tylko 5%.

Pod względem wyposażenia najpopularniejszy jest poziom Comfort, wybierany przez 61% klientów. W standardzie oferuje on m.in. system Toyota Smart Connect z 10,5-calowym ekranem i nawigacją online, wirtualny kokpit 12,3 cala oraz dwustrefową klimatyzację. Wersja Style (26%) zapewnia dodatkowo m.in. światła LED, 17-calowe felgi i system Nanoe X. 11% kupujących decyduje się z kolei na sportową wersję GR SPORT.

Firmy także mają chrapkę na hybrydę Toyoty

Fot. Toyota

Corolla Hybrid to także popularny wybór wśród klientów flotowych. Aż 75% sprzedanych egzemplarzy trafiło do dużych firm, które najczęściej wybierały wersję Comfort (70%) oraz nadwozia TS Kombi (53%) i Sedan (44%). W przypadku flot aż 45% aut miało biały lakier. Osoby prywatne oraz małe firmy chętniej inwestują w lepiej wyposażone wersje. Comfort odpowiada za 36% zamówień, Style za 32%, a aż 28% klientów zdecydowało się na wersję GR SPORT.

Piotr Kaniewski