Fot. Toyota
Najpopularniejsza hybryda Toyoty zaliczyła kolejny sukces – tym razem pobiła rekord sprzedaży. Producent z tej okazji postanowił pochwalić się ciekawymi statystykami związanymi z jego flagowym modelem.
Toyota w ostatnim czasie w ogóle się nie zatrzymuje. Niedawno zaprezentowana została odświeżona wersja modelu Yaris Cross na rok 2025. Wcześniej firma zajęła się uruchomieniem nowego zakładu zajmującego się odzyskiwaniem podzespołów. Pisaliśmy wam nawet o sukcesie marki za pierwszy kwartał tego roku. Na konto japońskiego producenta trafiło kolejne osiągnięcie.
Toyota świętuje sprzedaż 100 000. egzemplarza hybrydowej Corolli w Polsce. Jubileuszowy model to dynamiczna wersja GR SPORT z nadwoziem TS Kombi i układem 2.0 Hybrid o mocy 178 KM. Auto wyróżnia się lakierem Super Green z kontrastowym czarnym dachem. Z tej okazji marka pochwaliła się bardzo ciekawymi statystykami.
Corolla Hybrid to obecnie najpopularniejszy model Toyoty z napędem hybrydowym w Polsce. Stanowi aż 27,1% wszystkich hybryd marki sprzedanych w naszym kraju. Od debiutu w 2019 roku do końca marca 2025 sprzedano 100 360 egzemplarzy tego modelu. To pierwszy samochód Toyoty z napędem hybrydowym, który osiągnął sześciocyfrowy wynik sprzedaży.
Największym zainteresowaniem w salonach cieszy się Corolla z napędem 1.8 Hybrid (140 KM), która stanowi 90% wszystkich zamówień. Toyota zdradza, że najczęstszym wyborem klientów są praktyczne nadwozia TS Kombi, które odpowiada za 52% sprzedaży. Wersja Sedan to 43% zamówień, a Hatchback stanowi tylko 5%.
Pod względem wyposażenia najpopularniejszy jest poziom Comfort, wybierany przez 61% klientów. W standardzie oferuje on m.in. system Toyota Smart Connect z 10,5-calowym ekranem i nawigacją online, wirtualny kokpit 12,3 cala oraz dwustrefową klimatyzację. Wersja Style (26%) zapewnia dodatkowo m.in. światła LED, 17-calowe felgi i system Nanoe X. 11% kupujących decyduje się z kolei na sportową wersję GR SPORT.
Corolla Hybrid to także popularny wybór wśród klientów flotowych. Aż 75% sprzedanych egzemplarzy trafiło do dużych firm, które najczęściej wybierały wersję Comfort (70%) oraz nadwozia TS Kombi (53%) i Sedan (44%). W przypadku flot aż 45% aut miało biały lakier. Osoby prywatne oraz małe firmy chętniej inwestują w lepiej wyposażone wersje. Comfort odpowiada za 36% zamówień, Style za 32%, a aż 28% klientów zdecydowało się na wersję GR SPORT.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.