Nowy jednoślad od BMW Motorrad oficjalnie przedstawiony – model w przeciwieństwie do poprzedników zaskakuje bardzo wysokimi osiągami. To samo tyczy się zresztą samej ergonomii jazdy. Oto co trzeba wiedzieć o nowym BMW R 1300 R.
BMW większości z was zapewne kojarzy się jako popularny producent samochodów, co dalekie od prawdy rzecz jasna nie jest. Ale czy zdawaliście sobie sprawę, że marka zaznaczyła swoją obecność również w segmencie motocykli premium? BMW postanowiło zrobić niemały prezent swoim miłośnikom, prezentując przeprojektowany model.
Nowe BMW R 1300 R to całkowicie przeprojektowany roadster z silnikiem typu bokser. Motocykl oferuje zupełnie nowy układ jezdny i mocniejszy silnik, co znacząco ma przekładać się na zwiększenie wrażeń z jazdy w porównaniu do poprzednika. W projekcie uwzględniono zarówno poprawę osiągów, jak i ergonomii jazdy.
Nowe BMW R 1300 R – to warto wiedzieć
Silnik o pojemności 1300 cm³ generuje 145 KM i 149 Nm momentu obrotowego, co czyni go najmocniejszym seryjnym bokserem w historii BMW. Jednostka oferuje szerszy zakres użytecznych obrotów oraz lepszą reakcję na gaz. Przekonstruowany wał korbowy i większa średnica cylindra wpłynęły na poprawę dynamiki. Maksymalna prędkość obrotowa wynosi 9000 obr/min.
Nowy układ jezdny bazuje na sztywnej ramie stalowej oraz aluminiowej ramie tylnej, co przełożyło się na redukcję masy i lepsze wyważenie motocykla. W efekcie poprawiono precyzję prowadzenia, stabilność podczas hamowania oraz komfort jazdy. Lżejsze, 17-calowe koła z pustymi ramionami redukują masy wirujące, co korzystnie wpływa na osiągi i sterowność. Nowe zawieszenie Evo Paralever II zwiększa z kolei sztywność całej konstrukcji.
BMW R 1300 R wyposażono w systemy wspomagające jazdę: MSR, DTC, Integral ABS Pro oraz trzy standardowe tryby jazdy – Rain, Road i Eco. Opcjonalnie dostępne są tryby Pro, w tym Dynamic i Enduro. Kierowca może dopasować charakterystykę motocykla do warunków lub preferencji za pomocą prostego wyboru na kierownicy.
Jednoślad od BMW – co jeszcze warto wiedzieć o nowym modelu?
Nowy model oferuje sportową, ale wygodną pozycję jazdy – dzięki przesunięciu kierowcy bliżej przedniego koła i zmianie ułożenia podnóżków. Zachowano niską wysokość siedzenia, co powinno spodobać się również osobom niższego wzrostu. W ofercie dostępne są różne warianty siedzeń i kierownic, umożliwiające indywidualną konfigurację ergonomii.
Dodatkowe wyposażenie obejmuje m.in. sportowe siedzenia, owiewki, spojlery oraz podgrzewane elementy, a także systemy bagażowe z elektrycznie zamykanymi kuframi o pojemności 26 i 29 litrów. Nowością jest bezpaskowa torba na bak mocowana pierścieniem.
Źródło: BMW
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Dodaj komentarz