Szukacie dobrego laptopa, ale nie możecie się zdecydować na konkretny model? Znamy ten problem. Dlatego przygotowaliśmy dla Was kilka konkretnych maniaKalnych poradników. A jeżeli ciągle macie niedosyt, koniecznie zerknijcie na poniższy artykuł, napisany specjalnie dla Was przez analityków z Ceneo. Dowiecie się z niego, jakie notebooki najchętniej kupowali Polacy i jakie modele cieszyły się największych uznaniem.
Sprzedaż laptopów w ostatnim roku utrzymywała się na stabilnym poziomie. Gwałtowne wzrosty w tym segmencie zahamowało spore nasycenie rynku sprzętem. Nie bez znaczenia było także pojawienie się smartfonów i tabletów. Ta część kupujących, która jeszcze kilka lat temu decydowała się na laptopa głównie ze względu na jego mobilne właściwości, stawia obecnie na iPada czy też tablet innej marki. Analitycy z serwisu Ceneo.pl sprawdzili, które modele laptopów cieszą się największą popularnością wśród kupujacych. Pod lupę wzięli tysiąc najchętniej wybieranych modeli.
Spis treści
W serwisie Ceneo.pl można znaleźć niemalże 3 tys. modeli laptopów. Aż 20% kupujących wybiera notebook marki Samsung. O popularności Samsunga świadczy również fakt, że w pierwszej piętnastce najpopularniejszych na Ceneo modeli, aż 7 laptopów zostało wyprodukowanych przez tego producenta. Ta popularność najprawdopodobniej wynika z faktu, że laptopy tej marki mają dobry stosunek jakości do ceny. Za dwa tysiące złotych można dostać sprzęt, który z pewnością zadowoli każdego użytkownika Internetu a nawet pozwoli na odpalenie gry komputerowej.
Sukces koreańskiego giganta jest tym większy, że na Ceneo użytkownicy mogą wybierać z zaledwie 100 modeli tej marki. Dla przykładu Dell, którego wybiera 13% kupujących, oferuje aż 1170 modeli. Inni popularni producenci laptopów to: Asus (15%), HP (12%) i Sony (10%). Lenovo i Toshiba – dawni liderzy tego rynku – mocno tracą na popularności.
Cena to ciągle najważniejszy parametr, jakim Polacy kierują się przy wyborze laptopa. W pierwszej piętnastce najpopularniejszych modeli nie znalazł się ani jeden model marki Apple. To zrozumiałe biorąc pod uwagę fakt, że najtańszy laptop tej marki kosztuje 3700 zł.
Na Ceneo największą popularnością cieszą się modele w cenie poniżej 2000 zł. Wybiera je aż 31% kupujących online. Spora 27% grupa użytkowników kupuje notebooki ze średniej półki w cenie od 1997 zł do 2608 zł. Zaledwie kilka procent decyduje się na modele w cenie powyżej 4,5 tys.
Jednym z ważniejszych parametrów, jaki bierzemy pod uwagę przy zakupie laptopa, jest jego wielkość-przekątna ekranu. Decyduje ona w znacznej mierze o faktycznych właściwościach mobilnych sprzętu. Na tym polu zdecydowanie największą popularnością wśród użytkowników Ceneo.pl cieszą się modele o przekątnej 15,6’’. Wybiera je ponad 60% kupujących. Na drugim miejscu znalazły się laptopy o przekątnej 17,3’’ (14,66%). Stosunkowo mała popularność najmniejszych modeli może świadczyć o tym, że są one bardzo często zastępowane przez tablety. Zwłaszcza, że laptopy o mniejszej przekątnej są nieco droższe od większych modeli o identycznych parametrach technicznych.
Podsumowując, przeciętny Kowalski najchętniej wybiera tańszy laptop, którego słabsze parametry techniczne rekompensuje dobra cena. Dość wnikliwie analizuje parametry techniczne sprzętu i oferty producentów. Efektem tego jest wybór takich modeli, które w niskiej cenie są w stanie zaoferować niezłą jakość.
1 | |
|
|
2 | |
|
|
3 | |
4 | |
|
|
5 | |
|
|
6 | |
|
|
7 | |
|
|
8 | |
|
|
9 | |
|
|
10 | |
|
|
11 | |
|
|
12 | |
|
|
13 | |
|
|
14 | |
15 | |
|