Nie da się ukryć, że to zaskakująca informacja – polskie marki sprzętowe SilentiumPC i SPC Gear, które cieszyły się sporą popularnością, właśnie kończą swój rynkowy żywot. Na szczęście producent ma coś w zamian, a plany są naprawdę dalekosiężne.
Choć pewnie nie wszyscy o tym wiedzą, to w światku podzespołów i akcesoriów komputerowych mamy dwie marki, które bardzo mocno reprezentują polską myśl techniczną – co więcej, należą one do jednej firmy.
Dwie marki zastąpione jedną
Pierwsza z nich to SilentiumPC – należą do niej wszelkiej maści zasilacze, obudowy czy akcesoria do chłodzenia PC. Druga to SPC Gear – nastawiona na gaming, oferująca m.in. myszki, słuchawki, klawiatury czy mikrofony.
Choć obydwie marki mają spore grono zwolenników i są rozpoznawalne także za granicą, to spółka Cooling, do której należą SilentiumPC oraz SPC Gear, postanowiła… zawinąć obydwie te linie produktowe z rynku.
W zamian za to rynku pojawi się jednak jedna, zupełnie nowa marka – ENDORFY. Ma ona pozwolić producentowi na jeszcze bardziej dynamiczny rozwój głównie poza granicami naszego kraju.
Plany na globalny sukces
Jak zauważa CEO spółki Cooling, Łukasz Zdziech:
– Stale rozwijamy się pod względem jakości oraz zasięgu. Obiecujące wyniki notujemy na rynkach zagranicznych, np. w Niemczech. Przyszedł czas, by zwiększyć skalę działań. Będziemy obecni w niemal całej Europie, a w przyszłości na świecie. Wierzę, że ENDORFY będzie konkurować z największymi w branży pod względem jakości i dostępności produktów.
Co ważne, marka ENDORFY nie będzie oferować wyłącznie sprzętów kojarzących się z gamingiem, choć będą one stanowić podstawę jej działalności. Firma chce trafić ze swoimi produktami do znacznie szerszej gamy klientów, a pierwsze urządzenia są już dostępne w sprzedaży w polskich sklepach internetowych.
Wśród premier znajdziemy m.in.:
- systemy chłodzenia Navis F280
- mikrofony Solum Studio i Solum Broadcast
- bezprzewodowe klawiatury Thock Compact
- myszki GEM oraz GEM Plus w wersji Onyx White
Czas pokaże, czy ta decyzja była słuszna, ale warto trzymać kciuki. ENDORFY ma w końcu solidne podwaliny pod sukces – zarówno na rynku europejskim, jak i w nieco dalszej perspektywie także globalnym.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.