Technika DLSS 2 pojawia się w nowych produkcjach. Dzięki aktualizacji możemy liczyć na lepszą wydajność w Like a Dragon: Ishin!. Nie zabrakło również kilku słów na temat premiery trybu Overdrive w Cyberpunk 2077, który wprowadza obsługę path tracingu.
NVIDIA poinformowała za pośrednictwem swojej witryny internetowej, że technologia DLSS pojawiła się w kolejnych produkcjach. Nie zabrakło również premiery trybu Overdrive w Cyberpunk 2077, który wprowadza obsługę pełnego ray tracingu, czyli tzw. path tracingu, o którym mówiłem przy okazji ostatniego artykułu.
Zacznijmy więc od kilku słów na temat rodzimej produkcji, która dzięki aktualizacji wygląda lepiej niż wcześniej. NVIDIA pochwaliła się wydajnością najnowszych kart RTX z serii 4000 w Cyberpunk 2077 przy włączonym path tracingu i rozdzielczości 4K. Jak zapewne się domyślacie, dopiero DLSS 3 pozwoliło na płynną rozgrywkę przy maksymalnych detalach i tak wysokiej ostrości obrazu.
Muszę jednak dodać od siebie, że path tracing nie jest aż tak ekskluzywny jak mogłoby się wydawać. Już DLSS 2 przy rozdzielczości 2560 x 1440 i ustawieniu performance pozwala na RTX 3070 osiągnąć stosunkowo płynną i komfortową rozgrywkę na maksymalnych detalach. Sprawdziłem to po zainstalowaniu najnowszej aktualizacji do dzieła CD Projekt Red i bardzo pozytywnie się zaskoczyłem.
Kolejne gry z obsługą DLSS 2
Przejdźmy jednak do tytułów, które otrzymały obsługę technologii DLSS 2. NVIDIA podaje, że jedną z gier, która zaoferuje skalowanie obrazu jest Like a Dragon: Ishin!. Wyższa wydajność czeka nas dzięki aktualizacji.
Na początku tego miesiąca dostaliśmy również aktualizację gry High On Life. Dzięki niej produkcja otrzymała obsługę techniki DLSS 2, z której skorzystają posiadacze kart RTX.
NVIDIA poinformowała również o wyjściu z wczesnego dostępu gier, które już DLSS 2 posiadały. Są nimi Everspace 2 oraz LEAP. Warto też wspomnieć, że kilka dni temu obsługi DLSS 3 doczekała się sympatyczna platformówka od Sony pt. Sackboy: A Big Adventure.
Jak widać coraz więcej produkcji korzysta ze skalowania obrazu lub generowania klatek. Mam nadzieję, że nie będziemy musieli długo czekać na konkurencję ze strony AMD w postaci Fluid Motion Frames, która – mówiąc w skrócie – będzie bezpośrednim konkurentem dla DLSS 3. Możliwość generowania dodatkowych klatek obrazu bez potrzeby kupowania karty graficznej z serii RTX 4000 może okazać się sporym wydarzeniem w świecie elektronicznej rozrywki.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.