Valve opublikowało SteamOS 3.5 w wersji Preview. Wprowadza ona szereg ciekawych nowości, w tym obsługę HDR i VRR dla monitorów zewnętrznych.
Niedawno omówiona wyprzedaż konsol Steam Deck, to całkiem niezła okazja do tego, aby wspomnieć o nowej wersji systemu operacyjnego, z którego korzysta sprzęt Valve. Ten działa obecnie na wersji 3.0 oprogramowania, jednak już teraz w kanale Preview został opublikowany SteamOS 3.5.
W pierwszej kolejności zmiany tyczą się wyświetlacza. Ten został skalibrowany tak, aby emulować paletę sRGB. Dodano ustawienia „Adjust Display Colors”, które składają się na:
- Wspomniany tryb emulacji sRGB;
- Natywny;
- Podkręcony (Boosted).
SteamOS 3.5 z obsługą HDR dla zewnętrznych monitorów
Dodano obsługę HDR dla zewnętrznych monitorów, które wspierają tę technikę. Zaprezentowano także VRR dla kompatybilnych wyświetlaczy zewnętrznych.
System doczekał się również poprawek ogólnych. Przykładowo został naprawiony problem, który skutkował nieodpowiednią wydajnością dopóki nie wyłączono ręcznie SMT.
Poza tym dodano możliwość automatycznego łączenia (auto-mounted) zewnętrznych dysków do konsoli przy podłączeniu.
Zaktualizowano sterowniki karty graficznej, co powinno przełożyć się m.in. na lepszą wydajność w grach. Valve informuje, że lepszej wydajności doczekał się Starfield.
Modyfikacje nie kończą się tutaj, bowiem tyczą się one także firmware’u 116. Zmieniono konkretne ustawienia dotyczące napięć i naprawiono błąd, który powodował zbyt niskie TDP na procesorze.
Zmian jest zdecydowanie więcej, dlatego po resztę odsyłam do oficjalnej wiadomości opublikowanej na Steam.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.