Niemiecki koncern Bosch zaprezentował nową baterię przeznaczoną dla rowerów elektrycznych. PowerPack 800 Frame to ogniwo, które cechuje się największą pojemnością spośród dotychczas oferowanych przez tę markę.
Bosch to bez wątpienia jeden z najpopularniejszych producentów osprzętu do rowerów elektrycznych. Silniki i baterie tego koncernu znajdziemy w jednośladach wielu renomowanych producentów.
Nic więc dziwnego, że niemiecka firma cały czas prezentuje nowości w portfolio tych podzespołów. Tym razem czas na baterię o największej pojemności spośród ogniw oferowanych przez Bosch.
PowerPack 800 Frame to ogniwo, które oferuje pojemność aż 800 Wh. Co ważne – mamy do czynienia z baterią umieszczaną na ramie. W zależności od roweru, może ona być ulokowana na dolnej rurze lub rurze podsiodłowej.
Dzięki specjalnemu mechanizmowi wyczerpaną baterię możemy w każdej chwili wyjąć z uchwytu i wsadzić nową, co pozwoli na wydłużenie jazdy bez konieczności poszukiwania źródła energii.
Dwie baterie i zasięg nawet 300 km
Nowe ogniwo jest stosunkowo lekkie – jego waga, mimo sporej pojemności, to zaledwie 3,9 kg. Uwagę zwraca jednak fakt, iż bateria jest w stanie pracować w systemie Bosch DualBattery.
Pozwala on na zastosowanie w jednym rowerze dwóch baterii działających w parze. Przy zastosowaniu duetu ogniw PowerPack 800 Frame możemy liczyć na zasięg na jednym ładowaniu na poziomie nawet 300 kilometrów.
Co ważne, nowa technologia Boscha pozwala nam na łączenie zarówno zewnętrznych baterii PowerPack z ogniwami PowerTube, umieszczanymi wewnątrz ramy.
Rowery z nowym ogniwem od Bosch powinny pojawiać się na rynku już wiosną tego roku.
Zobacz również:
- TrybEco LEA to piękny rower – i nie tylko dla kobiet! (TEST)
- Hulajnoga elektryczna do 1000 złotych. Co (i czy warto) wybrać?
- Dobry rower elektryczny do 10 tys. zł? Oto polecane modele na 2024 rok
- Test taniego roweru elektrycznego PVY Z20 PRO, czyli Wigry 5 na sterydach
- Test taniego roweru elektrycznego Eleglide M1 Plus. Wygodna podróż w dobrej cenie?
- Najlepsze rowery elektryczne do 5000 złotych
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Super, jak wypowiada się ktoś kto niby zna się. Primo zasięg 300 mowa o dwóch bateriach 800Wh czyli razem 1600 Wh i 300 km jest jak najbardziej możliwe fakt raczej tryb Eco teren płaski i to przy silink Performance CX. Z autopsji na tym silniku dolinki krakowskie przewyższenie średnio 800-900 m na trasie z wykorzystaniem trybu turbo na stromszych podjazdach i jechaniu głownie na E-MTB około 80km, na trybie Tour+ około 100 km, wiślana trasa rowerowa tryb Eco 53 i 71% baterii pozostało.
Ale Bosch nie produkuje ogniw do swoich baterii!!! A te parametry o takim zasięgu , to uzyskają normalne rowery np. na serpentynach w Szwajcarii, wkładane na lawetę i puszczane z górek w Alpach. Ale te wpisy są fałszywe i ktoś jeszcze bierze za to kasę
A cena pewnie 4000 PLN.
Bzdury te 300km skoro baterie 600Wh robią max 40km a ze wspomaganiem 80km to 800 nie zrobi więcej niż 60km a że wspomaganiem 100. Nie ma co wprowadzać ludzi w błąd.
To są wyliczenia przy trybie ECO na płaskiej drodze bez przeszkód