Peugeot wprowadza na rynek nową, w pełni elektryczną wersję modelu 408 – Peugeot E-408. Zadebiutowała ona w 2022 roku, uzupełniając gamę hybrydową.
Nowy E-408 łączy elegancką, dynamiczną sylwetkę typu fastback z technologią, która pozwala na jazdę bez emisji spalin. Oferuje mocny silnik o mocy 210 KM oraz zasięg do 453 km.
Peugeot E-408 – poznajcie nowy model marki
Mówimy tu o samochodzie o długim rozstawieniu osi, który wynosi 2,79 m, kabina pasażerska pojazdu wyróżnia się przestronnością, zapewniając 183 mm wolnego miejsca na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu.
Mamy tu też do czynienia z przemyślaną konstrukcją wnęki na stopy, maksymalizują swobodę ruchów. Komfort podróżowania jest także wzmacniany przez optymalny kształt i kąt nachylenia foteli.
Szeroka oferta napędów – do wyboru do koloru
W ofercie tego modelu znajdziemy różne opcje napędu. Dla miłośników hybryd mamy dwie wersje plug-in:
- PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8 – z silnikiem turbo o mocy 180 KM i elektrycznym o mocy 81 kW. Całość współpracuje z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów.
- PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8 – z silnikiem turbo o mocy 150 KM i także z silnikiem elektrycznym 81 kW oraz z 8-biegową automatyczną skrzynią.
Obydwie wersje hybrydowe mają akumulator litowo-jonowy o pojemności 12,4 kWh, co z kolei przekłada się na oszczędność podczas jazdy.
Na sam koniec mamy jeszcze wersję hybrydową HYBRID 136 e-DCS6, która oferuje połączenie silnika turbo o mocy 136 KM z akumulatorem 48 V. Za sprawą 6-biegowej, dwusprzęgłowej, zelektryfikowanej skrzyni biegów z wbudowanym silnikiem elektryczny, ta hybryda zapewnia dodatkowy moment obrotowy przy niskich obrotach.
System Peugeot HYBRID 48 V umożliwia także poruszanie się w trybie elektrycznym przez 50 proc. czasu jazdy po mieście, przyczyniając się do zmniejszenia zużycia paliwa do 5,2 l/100 km w cyklu mieszanym WLTP.
Peugeot E-408 z dużą przestronnością i wsparciem technologii
Bagażnik nowego 408 oferuje aż 471 dm³ pojemności, a po złożeniu tylnych oparć wzrasta do 1 545 dm³. Do tego wszystkiego dochodzi nam również gniazdo 12 V czy oświetlenie LED.
Inżynierowie przy projektowaniu tego modelu szczególnie zadbali o efektywność energetyczną. Dzięki aerodynamicznej budowie i niskiemu zużyciu energii na poziomie 15,2 kWh/100 km można pokonać nawet do 453 km na jednym ładowaniu.
Nowy 408 wyposażono w szereg systemów wspomagania, takich jak adaptacyjny tempomat, systemy monitorowania pasa ruchu i wykrywania zmęczenia kierowcy.
Dwie wersje wyposażenia
408 dostępny jest w dwóch wersjach: Allure i GT. Wersja Allure oferuje standardowo reflektory LED, nawigację online oraz podgrzewany fotel kierowcy, natomiast GT dodaje elementy premium, takie jak reflektory Matrix LED, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika i półautonomiczne systemy jazdy.
- Wydajny górski rower elektryczny został objęty zniżką, która pozwoli wam zaoszczędzić prawie 2000 zł. W zamian otrzymacie wydajny i wytrzymały sprzęt z wieloma bajerami.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Dodaj komentarz