Abarth 600e to samochód elektryczny posiadający solidny silnik i dobry zasięg. Pojazd łączy w sobie elementy pojazdu sportowego z miejską funkcjonalnością. Skłamałbym, mówiąc, że nie warto mu się przyjrzeć.
Abarth świętuje swoje urodziny, prezentując nowy, w pełni elektryczny model Abarth 600e, najmocniejszy samochód w historii marki, oferujący moc 280 KM i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,85 sekundy. Nowy model, jak chwali się marka powstał we współpracy ze specjalistami Stellantis Motorsport. Mamy tu więc do czynienia z pojazdem, który zapewni sporo wrażeń, a jednocześnie nada się do codziennej jazdy. Skoro już mowa o potężnym elektryku, to zachęcam was do zapoznania się z tekstem o nowym pojeździe Xiaomi.
Abarth 600e kusi zasięgiem i prędkością
Pod maską znajdziemy silnik o mocy 280 KM. Moment obrotowy wynosi natomiast 345 Nm, dzięki temu samochód zapewnia maksymalną prędkość do 200 km/h i zasięg do 334 km (według WLTP). Model jest dostępny w dwóch wersjach: sportowej Turismo i limitowanej edycji Scorpionissima, wyprodukowanej w ilości 1 949 sztuk, co nawiązuje do daty powstania marki.
Obie wersje oferują trzy tryby jazdy dostosowane do różnych stylów jazdy: tryb Turismo dla płynnego przyspieszenia, tryb Scorpion Street dla dynamicznej jazdy miejskiej oraz tryb Scorpion Track, zoptymalizowany do jazdy torowej.
Powiedzieć, że Abarth postarał się o dobre wyposażenie, to jakby nie powiedzieć nic. Znajdziemy tu na tyle nowinek, że nawet nie wiem, od czego zacząć. Nowy Abarth korzysta z doświadczenia uznanych partnerów. Na przykład opony MICHELIN Pilot Sport EV zostały specjalnie zoptymalizowane pod kątem lepszej przyczepności i kontroli.
Firma Alcon z kolei dostarczyła hamulce o powiększonej powierzchni, które skuteczniej odprowadzają ciepło, co przekłada się na zapobieganie ich przegrzewaniu. Poza tym wszystkim na pokładzie znajdziemy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu od JTEKT Torsen, wzmocnione zawieszenie oraz zaawansowany system chłodzenia.
Technologia i systemy wsparcia
Abarth 600e jest wyposażony w szereg systemów ADAS, w tym adaptacyjny tempomat, system ostrzegania przed zmęczeniem kierowcy i automatyczne hamowanie awaryjne. Edycja Scorpionissima oferuje dodatkowe udogodnienia, jak asystent utrzymywania pasa ruchu, system monitorowania martwego pola i elektryczne składane lusterka.
Obie wersje zapewniają zaawansowaną integrację multimedialną z 10,25-calowym wyświetlaczem dotykowym, kompatybilnością z CarPlay i Android Auto oraz dedykowanymi funkcjami, jak zarządzanie momentem obrotowym w czasie rzeczywistym. Nowego Abartha 600e dostaniecie w wersji Turismo za 195 000 zł, a egzemplarz z edycji Scorpionissima za 212 000 zł.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Dodaj komentarz